خبرهای داغ:
محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود در منزل شهیدان قلی پور به مناسبت هفته وحدت برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۷۴۸۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود به مناسبت هفته وحدت در منزل شهیدان رضا و ابوالقاسم قلی پور در محله اسلامی شهرک شهید بهشتی برگزار شد.
در این محفل نورانی که ایثارگران و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و راویان دفاع مقدس و مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد، پدر شهیدان قلی پور با بیان اینکه شهیدان رضا و ابوالقاسم متولد گنبدکاووس هستند، شهید رضا ۱۴ ساله بود که جبهه رفت و قاسم سرباز بود و در جبهه حاضر بود و ۲۳ ماه خدمت کرده بود که در جبهه‌ها دیدن برادرش رفته بود و حال و هوای جبهه را که دیده بود با اینکه ۲۳ روز بیشتر به پایان خدمتش نبود از یگان خود اجازه گرفت و رفت خط مقدم و در فاو به شهادت رسید و ترکش به پهلوی او خورد.
وی افزود: رضا از ۱۴ تا ۱۹ سالگی به جبهه رفت و آمد داشت و سالی چند بار به جبهه می‌رفت و آخرین مرحله که رفت با امام جمعه فقید طاهری فتند که ایشان برگشتند و وقتی از وی سوال کردم از رضا چه خبر گفت: او عاشق بود و ماند.
پدر شهیدان قلی پور ادامه داد: وقتی به رضا زنگ زدم گفت: من ۴۵ روز را سه ماه تمدید کردم و ۱۵ روز آموزش شنا دیدند در تهران و در عملیات فاو حضور داشت و ۱۴ سال نیز مفقود الاثر بود و وقتی استخوان هایش را آوردند مادرش رگ‌های قلبش بسته شد و بعد از مدتی فوت کرد.
وی با بیان اینکه در زمان شهادت ابوالقاسم در محله دانشجو زندگی می‌کردیم گفت: منزل را عوض کردیم بعد از شهادت ابوالقاسم، چون مادرش به یاد شهید می‌افتاد و وقتی در منزل جدید ساکن شدیم، رضا شهید شد و مادرش اصرار کرد که از این مکان هم بلند شدیم و مادر شهدا تحمل نداشت.
برگزاری محفل روایتگری شهدا در منزل شهیدان قلی پور+تصاویر
پدر شهیدان قلی پور در پایان تاکید کرد: خوشا به سعادت این‌ها و خدا عاقبت ما را به خیر کند.
محمدرضا قاسمی همرزم شهید رضا قلی پور نیز در این نشست با بیان اینکه هرجا تفکر و عملکرد بسیجی باشد ماموفق می‌شویم با بیان اینکه شهید ابوالقاسم بعد از فتح خرمشهر شهید شدند به عملیات والفجر ۸ و حضور شهید رضا اشاره کرد و گفت:ما، چون سن و سال کمی داشتیم و شیطنت ما نیز زیاد بود و این شهید با شهید مهدی مسگریان خیلی رفیق بود و روزی دیدیم دعا می‌کنند و سوال کردم برای چه کسی دعا می‌کنید گفتند برای کسانی دعا می‌کنیم که هنوز به دنیا نیامده اند تا انقلابی شوند و آن‌ها کجا را می‌دیدند و ما کجا هستیم و هنوز هم شهدا را نشناخته ایم.
علیرضا عامری و سیدمحمود عرب از رزمندگان و راویان دفاع مقدس نیز در این نشست به بیان خاطراتی از تَک عراق بعد از عملیات والفجر ۸ در عید سال ۱۳۶۵ پرداختند و بر رشادت و شجاعت رزمندگان تاکید کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها