خبرهای داغ:

خدمت خالصانه پاسداشت خون شهداست

کد خبر: ۸۹۵۷۵۵۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

 استاندار آذربایجان غربی گفت: گرامیداشت واقعی شان و جایگاه شهدا و ایثارگران با انجام بهینه وظایف و خدمت خالصانه میسر می شود و در غیر این صورت بسنده کردن به همایش و کنگره چیزی بیش از یک رسم نمادین نخواهد بود.

محمد مهدی شهریاری' روز دوشنبه در آئین پایانی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد، افزود: هر مدیر یا هر مسئول در هر موقعیت شغلی و در هر کدام از قوای سه گانه یا نیروی نظامی و انتظامی بدون تعارف باید بپذیرد که اگر شهدا نبودند اکنون در موقعیت شغلی خود نبود.
وی بیان کرد: مسئولان پست های مدیریتی خود را مدیون شهادت فرزندان رشید ملت ایران هستند و به همین سبب سنگین ترین مسئولیت امروز به دوش مسئولان است.
وی با بیان اینکه مسئولان موظف هستند تا ساماندهی امور را لحظه ای از ذهن و عمل خود دور نکنند، افزود: مدیران برای صیانت از میراث شهدا نباید در کارنامه مدیریتی خود گناهان بزرگی چون سوء استفاده از موقعیت شغلی، خویشاوند سالاری، باند بازی، فساد اداری و مالی و اختلاس را راه دهند.
شهریاری گفت: مدیریت در نظام جمهوری اسلامی اگر به درستی انجام پذیرد، چیزی کم از جهاد در راه خدا ندارد.
امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی با بیان اینکه شهادت از توفیقات الهی است، اظهار کرد: راه شهدا، راه امیرالمومنین (ع) بوده و توجه رهبر معظم انقلاب به زنده نگه داشتن یاد شهدا برای همه الگوست.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی برگزاری کنگره 12 هزار شهید در استان را در سایه وحدت و همدلی میسر دانست.
به گزارش خبرگزاری بسیج تمبر کنگره و فیلم شهید مهدی امینی با نام ' تو می مانی' در اجلاس نهایی کنگره ملی بزرگداشت ۱۲هزار شهید آذربایجان غربی رونمایی شد.
در قالب این کنگره ملی، یادواره های شهدا در تمامی شهرستان های این استان برگزار و 650 هزار برگ سند از زندگینامه شهدا در راستای ثبت زندگینامه و خاطرات آنان جمع آوری شد؛ یکهزار و 200 ساعت فایل صوتی و یکهزار و 100 ساعت فایل تصویری و بانک اطلاعات نیز از زندگینامه شهدای این استان تهیه شده است.
170 عنوان کتاب در زمینه نقش شهدای آذربایجان غربی در دفاع از انقلاب و کتاب هایی نیز در حوزه کودک و نوجوان تالیف شده است.
برگزاری کارگاه های آموزش نویسندگی در زمینه دفاع مقدس، تهیه 30 مستند از زندگینامه شهدا، نرم افزار چند رسانه ای، فیلم های سینمایی شهید ' باوری' و شهید ' امینی' و ایجاد نهضت فراگیر مردمی در زمینه برگزاری یادواره شهدا از سایر بخش های این کنگره ملی بوده است.
این کنگره علاوه بر فعالیت های نرم افزاری، دستاوردهایی نیز در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مکان های عمومی داشته و 175 آلمان و یادمان شهدا در سطح این استان نصب شده است.
کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی با 21 کمیته تخصصی دارای اجلاسیه های پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر، شهدای دانش آموز، ایثارگران، روحانیان و بانوان بوده است و آئین اصلی این کنگره ملی امروز با حضور جمعی از فرماندهان نظامی در ارومیه برگزار شد.

 
ارسال نظرات