استاندارخراسان رضوی:

حفظ و تقویت وحدت یک ضرورت دینی، عقلی، سیاسی و رسالت تاریخی همه مسلمانان است

استاندار خراسان رضوی حفظ و تقویت وحدت را یک ضرورت دینی، عقلی، سیاسی و رسالت تاریخی همه مسلمانان دانست.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۶۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در همایش «محمد، بشیر وحدت» که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد،  با تاکید بر اینکه امروز حفظ و تقویت وحدت یک ضرورت دینی، عقلی، سیاسی و رسالت تاریخی همه مسلمانان است؛ اظهار داشت: نقش علمای مذاهب اسلامی در تحقق این مهم، غیر قابل انکار است.

وی افزود: با پیروی از سیره پیامبر (ص) و حضرت امام رضا (ع) افراد مختلف با هر تفکر و عقیده‌ای باید در کنار هم بنشینند و گفت‌وگو کنند، زیرا تفرقه بین مسلمانان خشنودی دشمنان را به دنبال دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طبق آیات قرآن مومنان نسبت به یکدیگر رحم و مهربانی دارند گفت: امروز باید در کنار همدیگر انرژی و توان خود را برای مقابله با دشمنان اصلی اسلام صرف کنیم.

رشیدیان افزود: رسالت پیامبر (ص) اعتلای انسان و آبادانی دنیا و آخرت بر اساس عدالت، آزادی، رشد و تعالی ارزش‌های الهی و ایجاد آرامش برای انسانهاست.

وی تصریح کرد: رسالت پیامبر (ص) امروزه بر دوش علما که وارث انبیا هستند قرار دارد به خصوص در شرایطی که انسان‌ها دچار سرگشتگی و تشنه معنویت شده اند.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون در دنیای سیاست افرادی مانند ترامپ و نتانیاهو در رأس قدرت هستند که در حمایت از تروریسم، ایجاد تفرقه و گروهک‌هایی مثل داعش فعال بوده اند و اکنون نیز برای بعد از داعش برنامه ریزی می‌کنند لذا ضروری است که امت و علمای اسلام هم برای بعد از داعش و درهم پیچیدن طومار این گروهک، در کنار هم باشند و برنامه ریزی کنند.

رشیدیان افزود: علمای روشن ضمیر شیعه و اهل سنت با اتحاد خود توانستند بر توطئه‌ای که دشمنان برای کشور لبنان و ایجاد جنگ طایفه‌ای در نظر داشتند، غلبه کنند و این موضوع نقطه قوت برای ملت، دولت و حزب الله لبنان است.

همایش 'محمد (ص) بشیر وحدت' با حضور ۷۰۰ نفر از علمای اهل سنت و شیعه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها