فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که سه گروه از پاسداران جهت خدمات رسانی معیشتی به منطقه اعزام شده اند؛ عنوان کرد: نماینده بسیج سازندگی در جلسات قرارگاه شهید جعفری سر پل ذهاب حضور داشته است
کد خبر: ۸۹۵۷۵۶۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اهم اقدامات انجام شده سپاه ثارالله استان کرمان در کرمانشاه اظهار داشت: بازسازی روستاهای یاران و داراب از دهستان بان زرده شهرستان دالاهو به سپاه ثارالله استان کرمان واگذار شده است .

وی گفت : تعداد خانوار این روستا ها 265  خانوارو شامل 110 نفر می باشد

ابوحمزه خاطر نشان کرد : در این راستا مسئول بسیج سازندگی و هیئت همراه به منطقه جهت تحویل منطقه هدف برای خدمات رسانی از بسیج سازندگی کشور و توجیه توسط فرمانده ناحیه دالاهو اعزام شده اند.

ابوحمزه تصریح کرد : در این میان مسئول بسیج سازندگی در دهستان مربوطه حضور و از منطقه بازدید داشته است و جلساتی با فرمانده حوزه ، معتمدین ، فرماندهان پایگاه های مقاومت و دهیاران و توجیه آنان انجام داده است.

وی  با بیان این که سه  گروه از پاسداران جهت خدمات رسانی معیشتی به منطقه اعزام شده اند ؛عنوان کرد : نماینده بسیج سازندگی در جلسات قرارگاه شهید جعفری  سر پل ذهاب حضور داشته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود : در راستای کمک رسانی بیش از 4 کامیون و کانتینر اقلام شامل ( پتو 700 تخته  ، چراغ والور 265 ، آرد 55 ، هیتر برقی 265 ، نفت23000 لیتر ، لباس گرم و بسته غذایی و بهداشتی 700 ، چادر هلال احمر 265 و ... ) به مناطق زلزله زده فرستاده شده است . 

ابوحمزه ادامه داد : برگزاری جلسات متعدد قرارگاه خدمات رسانی و  سازندگی سپاه ثارالله و توجیه مسئولین و فرماندهان نواحی در جهت جمع آوری اقلام نقدی و غیر نقدی و اعلام شماره حساب به آنها نیز از جمله کارهای دیگر بوده است.

وی توضیح داد: در خصوص اسکان موقت زلزله زدگان نیز جلسات متعددی با نماینده قرار گاه خاتم الانبیاء و بنیاد مسکن در خصوص جانمایی و نصب کانکس داشته ایم. فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که ما برای تهیه و جمع اوری  کانکس هم اقداماتی انجام داده ایم گفت : در این راستا برای اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده در منطقه و توجیه برخی مدیران و مسئولین استانی مصاحبه هایی توسط مسئولین بسیج سازندگی در فضای مجازی انجام شده است.

 وی کمک رسانی به بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا (س) مستقر در منطقه سه راه ذهاب توسط نیروی زمینی سپاه را یکی دیگر از اقدامات دانست و تشریح کرد : یک اکیپ 45 نفره از شهرستان بم هم جهت کمک اعزام شده اند و یکی از اقدامات این گروه راه اندازی  آشپزخانه در محل ایران خودرو سرپل ذهاب وظیفه پخت و توزیع 10 تا 15 هزار غذا را روزانه برای زلزله زدگان انجام می دهد. 

ابوحمزه تاکید کرد : بررسی هایی جهت رفع نیازمندی های منطقه و کمک به رفع مشکلاتی از قبیل ( برق ، آب و... )و ترمیم بعضی از سرویس های بهداشتی  با استفاده از ظرفیتهای خود مردم صورت گرفته است.

وی همچنین اظهار داشت: از افراد محلی ( تحت عنوان گروه های جهادی محلی ) در ارائه خدمات به منطقه و گروه بندی آنها در جهت ساخت زیر سازی کانکس ها با استفاده از ظرفیتهای  موجود در محل و سامان دهی بناء محلی استفاده شده است.

ارسال نظرات