مدیر آموزش و پرورش هشترود:

مردم مهم ترین و بزرگترین سرمایه هر کشوری است

مدیر آموزش و پرورش هشترود در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان در مدرسه استثنائی ایثار این شهرستان گفت: بزرگترین سرمایه هر کشور و شهر مردم آن کشور و شهر هستند و با نیروی همفکری و هم اندیشی قطعا می توان شهر بهتر و زیباتری ساخت.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۶۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهمن اقدمی با بیان اینکه بچه های معلول به علت ناتوانی های خود گاهی موجب ایجاد تنش در خانواده ها و ایجاد بار مالی سنگین برای خانواده می شوند افزود: دغدغه ما این است که تا جایی که امکان پذیر باشد این بچه ها از آموزش بهره ببرند و از چرخه آموزش خارج نشوند.

وی اضافه کرد: جامعه باید بداند که بچه های معلول نیاز به ترحم ندارند بلکه نیازمند به کمک هستند و اینکه جامعه قبول کند آن ها نیز توانایی آموزش را دارند.

اقدمی تاکید کرد:‌ معلولیت محدودیتی برای فرد معلول نخواهد داشت اگر اراده فرد معلول قوی باشد و مدال آوردن معلولان در عرصه های جهانی ورزشی در این چند ساله گواه بر این ادعاست.

وی با بیان اینکه در مدارس استثنائی تاکید ویژه ای بر آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان وجود دارد، تصریح کرد: اگر این کودکان حمایت شوند می توانند به مرحله ای برسند که در زندگی گلیم خود را از آب بیرون بکشند ولی اگر رها شوند مشکلات زیادی را نه تنها برای خود و خانواده شان، بلکه برای جامعه ایجاد می کنند.

اقدمی در نهایت خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان ها نیاز است تا در استخدام ها سهمیه 3درصدی اختصاص داده شده به معلولان را درنظر بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار