مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ابیان اینکه مردم استان مرکزی 25 میلیارد ریال به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه کمک کرده‌اند، گفت: کمیته امداد بااینکه مسئولیت مستقیم جمع‌آوری کمک‌ها را نداشت ولی با مراجعه خیران و حامیان اقدام به جمع‌آوری و ارسال این کمک‌ها کرده است.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۹۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در مراسم آغاز به کار مستقل کمیته امداد شهرستان هندودر که با حضور امام‌جمعه شهرستان، نماینده مردم شازند در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های این نهاد ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ موسی قنبرنژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در مرایم آغاز به کار کمیته امداد شهرستان هندودر که با حضور امام جمعه، نماینده مردم شازند در مجلس و جمعی از مسئولان برگزار شد ضمن تبریک هفته وحدت و با بیان اینکه فقر زیبنده نظام اسلامی نیست، گفت: کمیته امداد از دستاوردهای نظام اسلامی است و تأسیس آن 22 روز پس از تأسیس انقلاب نشان از نگاه بلند حضرت امام(ره) و توجه ایشان به محرومان است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست و امدادگران کمیته امداد خدمتگزاران محرومان هستند، گفت: در استان مرکزی حدود 6 درصد مردم تحت حمایت کمیته امداد هستند که این میزان در بخش سربند به‌تنهایی ۳۰ درصد است. و خود نشان از فقر مضاعف در این منطقه دارد. تلاش ما امدادرسانی و حضور بیشتر در مناطقی است که فقر در آن‌ها بارزتر است.

وی در ادامه از آغاز به کار مستقل کمیته امداد شهرستان هندودر خبر داد و گفت: مجوز آغاز به کار مستقل این شهرستان در سفر مهندس فتاح رئیس کمیته امداد کشور به استان داده شد و تخصیص یک میلیارد تومان مضاعف بر بودجه اختصاصی به محرومان این منطقه از دیگر دستاوردهای این سفر بوده است.

وی افزود: ارائه خدمات بهتر، آسان‌تر و در کوتاه‌ترین زمان به محرومان، و تلاش مضاعف برای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در مستقل شدن کمیته امداد شهرستان هندوراست.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ارائه خدمات ویژه به مناطق محروم را از برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: کمیته امداد استان برنامه‌ای را از ابتدای سال 96 آغاز کرده و آن ارائه خدمت به محرومان در بخش‌های مسکن، جهیزیه، اشتغال، وام و سایر خدمات با سرانه 20 درصد بیشتر در مناطق محروم است و با توجه به اینکه منابع کمیته امداد محدود است نیازمند کمک بیشتر خیران و نیکوکاران در این مناطق هستیم.

وی بابیان اینکه مردم استان مرکزی 25 میلیارد ریال به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه کمک کرده‌اند، گفت: کمیته امداد بااینکه مسئولیت مستقیم جمع‌آوری کمک‌ها را نداشت ولی با مراجعه خیران و حامیان اقدام به جمع‌آوری و ارسال این کمک‌ها کرده است.

 مدیرکل کمیته امداد استان خاططرنشان کرد: در زلزله  استان کرمانشاه 20 هزار منزل آسیب‌دیده از منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بوده که 6 هزار این منازل به‌طور کامل تخریب‌شده، و سهم کمیته امداد استان مرکزی ساخت 110 منزل مددجویی است که امیدواریم با همکاری نیکوکاران و خیران این تعداد منازل برای مددجویان ساخته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات