نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب تاکید کرد
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: در قانون برنامه ششم توسعه طرحی در ارتباط با غربالگری ژنتیک اجباری برای زوج‌های جوان در آستانه ازدواج، به‌منظور پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی است.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۹۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در بازدید از مدرسه استثنایی «نور» اراک هم‌زمان با روز جهانی معلولین گفت: باید تلاش کنیم که با اقدامات پیشگیرانه، بروز معلولیت‌های مادرزادی در جامعه کاهش یابد.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه طرحی در ارتباط با غربالگری ژنتیک اجباری برای زوج‌های جوان در آستانه ازدواج، به‌منظور پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی و اعطای تسهیلات به فرزندان معلول به تصویب رسیده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با تأکید به بالا بودن آمارهای معلولیت‌ مادرزادی و معلولیت‌ ناشی از حوادث در ایران گفت: این آمارها در کشور ما ارقام ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد به همین منظور مباحث مربوط به نگهداری و آموزش این افراد باید در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار بگیرید.

کریمی اجرای طرح‌های غربالگری ژنتیک زوج‌های جوان را گام مؤثری در حوزه پیشگیری از معلولیت دانست و گفت: به‌طور همه افرادی که در حوزه معلولین و نگهداری و تربیت آنان در جامعه تلاش دارند، خدمت ارزشمندی را به اجتماع ارائه می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم اقدامات حمایتی از معلولان افزود: تعداد مدارس استثنایی مورد نیاز این فرزندان، در استان مرکزی کافی نیست و خیران می‌توانند با مشارکت در عرصه ساخت مدارس استثنایی کمک‌رسان آموزش‌وپرورش و دیگر ارگان‌های مربوطه باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات