نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

57 درصد از معلولیت‌ها در استان مرکزی ناشی از حوادث است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: بر اساس آخرین آمار سرشماری، استان مرکزی دارای 30 هزار معلول است که 57 درصد این افراد به خاطر حوادث دچار مشکل معلولیت شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۵۷۶۱۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین در اراک با اشاره به اینکه 57 درصد معلولیت‌ها ناشی از حوادث است، گفت: بر اساس آخرین آمار سرشماری، استان مرکزی دارای 30 هزار معلول است که 57 درصد این افراد به خاطر حوادث دچار مشکل معلولیت شده‌اند.

وی افزود: سهم معلولیت حاصل از مشکلات ژنتیکی در استان مرکزی 43 درصد است، در روز جهانی معلولین باید مسئولیت اجتماعی خود را در مقابل این افراد بپذیریم و برای شناخت توانمندی و ظرفیت‌های آنان گام برداریم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روز جهانی معلولین یک روز تشریفاتی نیست بلکه پیامی مهم برای مسئولان دارد و آن اینکه نمایندگان مجلس و دولت‌ بایستی وظیفه خود را در قبال معلولین انجام دهند.

مقدسی فعالیت‌های غربالگری ژنتیک را در کاهش بروز معلولیت‌ها اثرگذار دانست و گفت: در استان مرکزی از سال 93 تعداد معلولیت براثر مسائل ژنتیک افزایش نیافته و این مهم اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود، ولی کافی نیست و لازم است اقدامات پیشگیرانه به‌صورت جدی‌تری دنبال شود.

وی افزود: بایستی دستگاه‌های اجرایی، دولت و جامعه نگاه خود را به معلولین تغییر دهند، در زمینه اشتغال معلولین اقداماتی صورت گرفته که کافی نیست، معلولین باید از سیاست‌های حمایتی بیشتری بهره‌مند باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار