مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ماده 57 برنامه ششم توسعه و اجرای طرح اجباری غربالگری ژنتیک برای زوج‌های جوان در شُرف ازدواج می‌تواند از تولد سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۹۵۷۶۲۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین که با حضور جمعی از مسئولین استان در اراک برگزار شد کمک به معلولان را هدف سازمان بهزیستی دانست و گفت: فعالیت‌های امروز سازمان بهزیستی نسبت به سال‌های گذشته گسترده‌تر شده است به‌طوری که اگر در گذشته بهزیستی به دو بخش معلولین و شیرخوارگان خدمات ارائه می‌کرد، امروز علاوه بر این دو بخش به زنان سرپرست خانوار، معتادین، دختران فراری، افراد مطلقه و غیره خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: بهزیستی استان مرکزی تمام تلاش را به‌منظور توانمندسازی معلولین از طریق ایجاد اشتغال و تهیه مسکن به کار خواهد گرفت و اگر این سازمان موقعیتی در کشور و استان مرکزی به دست آورده مرهون زحمات خیرین و متصدیان این حوزه است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس آمار تنها 10 درصد افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند، اما با افزایش سن، محدودیت‌هایی برای افراد به وجود می‌آید که آنان را در جرگه معلولان قرار می‌دهد.

رفیعی با تأکید بر اینکه در برخی موارد معلولیت تنها در یک‌لحظه به وجود می‌آید، گفت: برخی معلولیت‌ها مانند حوادث جاده‌ای که به‌وفور در جامعه شاهد آن هستیم باعث ایجاد معلولیت می‌شوند.

وی افزود: بایستی بکوشیم تا معلولان جامعه را درک کنیم و فضا را برای حضور و فعالیت اجتماعی آن‌ها فراهم آوریم، گفت: حدود 60 تا 70 درصد اعتبار این سازمان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تنها 20 تا 30 درصد صرف ارائه خدمات در بخش‌های دیگر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: سازمان بهزیستی تلاش کرده که در زمینه اشتغال‌زایی، مسکن و سایر خدمات برای معلولان شرایط مناسب‌تری را فراهم آورد و خدمات شایسته‌تری را به آن‌ها ارائه دهد.

رفیعی خاطرنشان کرد: ماده 57 برنامه ششم توسعه و اجرای طرح اجباری غربالگری ژنتیک برای زوج‌های جوان در شُرف ازدواج می‌تواند از تولد سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور جلوگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات