خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

ضرورت شکل‌گیری شبکه مدیریت اشتغال در شهرستان ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مردم در هر حوزه‌ای مطالبه‌گر باشند قطعا مسئولان هم پای کار خواهند آمد، گفت: ضروری‌است در بحث هماهنگ‌سازی مدیریت، شبکه مدیریت اشتغال در شهرستان شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۹۵۷۶۸۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱

ضرورت شکل‌گیری شبکه مدیریت اشتغال در شهرستان ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد اظهار داشت: حوزه اشتغال دقیقا یک موضوع حاکمیتی شده و این امر بازخورد‌هایی دارد که اگر توجه نداشته ‌باشیم قطعا آسیب‌های جدی متوجه ما می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه دو شاهکار اساسی انجام شده است، گفت: اولین شاهکار این برنامه مردمی کردن اقتصاد و دومین مورد بومی کردن اشتغال است.

ازادیخواه با تاکید بر اینکه در مجلس برای بعضی سر فصل‌ها در برش سالانه برنامه ششم انتقادهایی وجود دارد اما در حوزه اشتغال واقعا دولت وارد میدان عمل شده است، تصریح کرد: دولت وارد عمل شده و مجلس هم با نگاه مثبت از موضوع اشتغال حمایت می‌کند و امروز برون رفت کار باید خودش را نشان دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به اینکه آمار استفاده از تسهیلات اشتغال در استان و شهرستان بسیار پایین است، تصریح کرد: مهمترین دلیل این امر بی‌اعتمادی مردم به دیالوگ‌ها و واژه‌پردازی ما مسئولان در مورد موضوع اشتغال است.

وی با تاکید بر اینکه برای بازیافت اعتماد مردم به این تسهیلات و ‌وام‌های اشتغال‌زا گفت: باید با آموزش‌ها، بیان مصادیق و اطلاع رسانی دقیق مردم را توجیح و تشویق کنیم تا اعتماد مردم دوباره جلب شود.

نماینده‌ مردم ملایر در مجلس دهم خواستار تشکیل یک تیم کارشناسی و تخصصی شامل افراد آشنا به مسائل اشتغال به ویژه اشتغال‌های روستایی شد و افزود: مسئولان نیز باید به همراه این تیم تخصصی در روستا‌ها حضور یابند و مردم را توجیه کنند و وعده بدهند تا مردم بیایند و از مسئولان مطالبه کنند.

آزادیخواه با بیان اینکه اگر مردم در هر حوزه‌ای مطالبه‌گر باشند قطعا مسئولان هم پای کار خواهند آمد، گفت: ضروری‌است در بحث هماهنگ‌سازی مدیریت، شبکه مدیریت اشتغال در شهرستان شکل بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برش و سهم شهرستانی در حوزه اشتغال مشخص بوده و با ‌مدیریت سامان یافته‌ای که در شهرستان وجود دارد ضروری‌است در مرحله اول مسئولان،‌ مدیران اجرایی، نمایندگان، فرماندار، بخشدار و غیره خودمان را توجیح کنیم تا بتوانیم در مرحله بعد مردم را نیز توجیه کنیم .

آزادیخواه با تاکید بر اینکه اگر همه مسئولان اجرایی شهرستان با هم هماهنگ شوند می‌توانیم‌ با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان به صورت منسجم و‌ هماهنگ در یک جهت حرکت کنیم و آن زمان حرف همه مسئولان در مقابل پرسشگری مردم در زمینه اشتغال یک حرف خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خواستار نظارت دقیق مسئولان اجرایی و نمایندگان بر کار یگدیگر و نقد کم‌کاری هر گروه شد و عنوان‌کرد: هر مسئول اجرای یا نماینده اگر کم‌کاری مدیریتی را ببیند و تذکر ندهد در حق مردم خیانت کرده است.

وی با اشاره به استعداد و ظرفیت بالای ملایر در حوزه‌های کشاورزی، مبل و ‌منبت، صنایع دستی ،خیاطی، فرش و غیره اظهار داشت: اگر به صورت سرانگشتی هم‌ حساب کنیم در دو حوزه منبت (8هزارنفر) و حوزه خیاطی(11هزارنفر) در مجموع در دو حوزه این شهرتعداد 20 هزار نفر شاغل داریم که با توجه به دیگر ظرفیت‌های ملایر قطعا یک آمار قابل توجهی از اشتغال در سایر حوزه‌های این شهر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار