رئیس اداره ارشاد شهرستان شبستر گفت: هماهنگی های لازم برای برگزاری اختتامیه جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت انجام شده و علاقه مندان می توانند در این همایش حضور یابند.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۰۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

ابوالفضل الهوردیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت پاسداشت فرهنگ و هنر گفت: این شهرستان، مهد فرهنگ و تمدن است و از دیرباز در حوزه فرهنگی نقش مؤثری ایفا کرده و برگزاری چنین جشنواره‌هایی نیز نشان از فرهنگ بالای مردم این شهرستان است.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار کرد:  تولید اثرهای فاخر هنری اعم از فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و تولید آثار مکتوب و سمعی و بصری با رویکرد ایثار و شهادت می‌تواند در گسترش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تأثیرگذار باشد.

الهوردیان با اشاره  به روند اجرای سومین جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت افزود: دبیرخانه  سومین جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت شبستر همزمان با هفته دفاع مقدس  فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: شاهد استقبال شاعران استانی آذربایجان شرقی در این جشنواره بودیم و بیش از ۹۰ اثر از نقاط مختلف استان از جمله تبریز، بناب، سراب، عجبشیر، ملکان، آذرشهر، گوگان و خود شهرستان شبستر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

الهوردیان ادامه داد: با حضور اساتید حوزه شعر از استان آذربایجان شرقی داوری آثار رسیده انجام شده و آثار برتر در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی و تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر افزود: این جشنواره با هدف تبیین ابعاد مختلف فرهنگ ایثار، مقاومت و پایداری، تعمیق و ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به زبان شعر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره شعر ایثار و مقاومت با گستره استانی و در موضوعاتی شامل فرهنگ ایثار و مقاومت، دفاع مقدس، بسیج و پایداری، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شعار سال(اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) و مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دو زبان ترکی و فارسی پایه ریزی شد.

الهوردیان با اشاره به جزئیات اختتامیه جشنواره بیان کرد: اختتامیه این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، انجمن ادبی شیخ محمود شبستری، کانون بسیج هنرمندان شهرستان شبستر و دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، سه شنبه ۱۴ آذرماه، همزمان با هفته وحدت  در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شبستر برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری اختتامیه جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت انجام شده و علاقه‌مندان می‌توانند در این همایش حضور یابند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها