مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموز هرمزگانی با کسب دو مدال جهانی، شمار مدال های بین المللی خود را به پنج مدال رساند.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۳۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛دانش هاشمی پور در آیین تجلیل از این نخبه هرمزگانی، اظهار کرد: افتخار آفرینی مبینا وطن خواه در عرصه مسابقات جهانی بیانگر استعداد و توانمندی دانش آموزان هرمزگانی است که خلاقیت های خود را در عرصه جهانی به اثبات برسانند.

هاشمی پور که به مناسبت هفته پژوهش در دیدار با این نخبه هرمزگانی و مربیان وی سخن می گفت خاطرنشان کرد: توجه به امر پژوهش و فراهم کردن بستر بروز و ظهور خلاقیت های دانش آموزی در آموزش و پرورش هرمزگان یک اولویت مهم است و همه مدیران موظف به حرکت در این مسیر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه همه ظرفیت ها برای فعالیت های پژوهشی خصوصا در مدارس فراهم است، یادآور شد: قطعا از این روند با جدیت حمایت می شود و هیچ مانعی در این مسیر وجود ندارد.

وی افتخارآفرینی دانش آموزان هرمزگانی در عرصه های ملی و بین المللی را مایه مباهات خواند و تصریح کرد: قطعا آینده از آن دانش آموزان عزیز و توانمند است که به عنوان سرمایه های انسانی، اداره ی فردای جامه را به دست خواهند گرفت.

مبینا وطن خواه ، دانش آموز پژوهشگر مرکز آموزشی فرزانگان ناحیه یک بندرعباس با کسب دو مدال نقره مسابقات جهانی کره جنوبی با ارائه طرح دستگاه تشخیص و فرستنده قطع یا کم شدن جریان سیالات و گاز و همچنین نقره اختراعات کشور کرواسی با ارائه طرح دستگاه جمع آوری هوشمند زباله، شمار مدال های جهانی خود را به پنج مدال رساند.

وی در آستانه هفته پژوهش در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور کرواسی که زیر نظر دانشگاه ملی زاگربر و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین از ۱۹ تا ۲۱ اکتبر ۲۰۱۷ برگزار شد موفق به کسب مدال نقره شد.

در این دوره از مسابقات بیش از ۸۰۰ مخترع از ۳۰ کشور جهان شرکت داشتند و دانش آموز افتخار آفرین کشورمان با ارائه دستگاه جمع آوری هوشمند زباله شرکت داشت. این نخبه هرمزگانی با این دو مدال جهانی تاکنون موفق به کسب بیش از 25 موفقیت در رقابت های ملی و بین المللی شده است.

ارسال نظرات