خبرهای داغ:
مینو اصلانی از برگزاری طرح «حریم زیبایی در سایه عفاف و حجاب» با حضور بیش از 100 نفر از بانوان آرایشگر در قم با هدف آشنایی با برخی مباحث تخصصی مرتبط با اخلاق آرایشگری، احکام و مسائل حقوقی و آسیب هایی که این حرفه را تهدید می کند، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۴۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، اصلانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور  از برگزاری طرح حریم زیبایی در سایه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این طرح به همت سازمان بسيج جامعه زنان كشور و با همكاري اتحاديه اصناف و بسيج اتحاديه در استان قم با حضور بیش از 100 بانوی آرایشگر  به مدت 1 روز برگزار شد.

وی هدف از این طرح را آشنايي آرايشگران با چارچوب هاي اخلاقي در حوزه آرايشگري دانسته و افزود: شرکت کنندگان با برخی مباحث تخصصی مربوط به حرفه آرایشگری، اخلاق آرایشگری، احکام و مسائل حقوقی آرایشگری، تهدیدات و آسیب هایی که این حرفه را تهدید می کند، آشنا شدند.

اصلانی آسیب های اجتماعی جامعه را ناشی از برخی ویژگی های کنترل نشده افراد دانسته و تاکید کرد: يكي از اصول عمده در پيشگيري و كنترل آسيب هاي اجتماعي اتخاذ تصميمات هماهنگ و هم سوی دستگاه ها و نهادهاي فرهنگي در حوزه تقويت فرهنگ اسلامي – ايراني است و تمامي دستگاه ها موظفند با استخراج اين آسيب ها و تهديدات، راهكارهاي لازم به حل معضلات را ارائه کنند.

وی ادامه داد: يكي از راهكارهاي مؤثر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در كشور توجه به فرهنگ اصيل اسلامي – ايراني است، همچنین توجه به موضوع فرهنگ جوامع و بومي سازي شيوه هاي اتخاذ از عوامل مؤثر در كنترل آسيب هاست.

اين فعال حوزه زنان اجرای طرح حریم زیبایی در سایه عفاف را از مصادیق پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانسته و اظهار کرد: در اين طرح كه با توجه به شناخت آسيب هاي رايج در حوزه آرايشگري تدوين شده است سعی داریم  با ارتقاء بصيرت آرايشگران، آن ها را با حوزه هاي تهديدات اين حرفه آشنا كرده و با توانمند سازی بانوان آرایشگر در رفع اين تهديدات و آسيب ها گامی موثر برداریم.

وي حوزه بهداشت و سلامت و فرهنگ را از حوزه هاي مهمي دانست كه آرايشگاه ها با آن مواجه هستند و برخي از آن ها با اهداف مالي و کسب درآمد بیشتر، بدون در نظر گرفتن قوانين و چارچوب های بهداشتی و فرهنگی  وارد این حرفه شده و چالش هايي را بوجود آورده اند كه اين طرح در صدد رفع چنین چالش هایی است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان نیز گفت: اولين مرحله از اين طرح توسط بسيج جامعه زنان كشور و با همكاري اتحاديه اصناف و بسيج اتحاديه در استان قم با حضور بیش از 100 بانوی آرایشگر  برگزار شد و در دوره آموزشی یک روزه، آرایشگرها با برخی مباحث تخصصی مربوط به حرفه آرایشگری، اخلاق آرایشگری، احکام و مسائل حقوقی آرایشگری و تهدیدات و آسیب هایی که این حرفه را تهدید می کند، آشنا شدند/

ارسال نظرات