قزل اوزن تنها رودخانه دائمی زنجان محسوب می شود اما به تازگی می توان مشاهده کرد که بخش هایی از آن در برخی فصول خشک می شود.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۵۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: خشک شدن رودخانه قزل اوزن بستر مساعد برای ایجاد ریزگردها را فراهم می کند و این موضوع زنگ خطری برای این استان محسوب می شود.

سید رضا موسوی افزود: زنجان به معنای واقعی تالابی ندارد اما آنچه که در این استان می توان در زمره تالاب ها تعریف کرد، بسترسدها و نواحی عمیق رودخانه ها محسوب می شود.

وی اظهار داشت: عمده ترین خطری که در بحث آب های سطحی وجود دارد متوجه رودخانه قزل اوزن است که بیشترین بخش آن در استان زنجان قرار دارد.

موسوی اظهار کرد: قزل اوزن تنها رودخانه دائمی زنجان محسوب می شود اما به تازگی می توان مشاهده کرد که بخش هایی از آن در برخی فصول خشک می شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: با خشک شدن رودخانه قزل اوزن 2 خطر عمده زیست مندان رودخانه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: از سویی تنوع زیستی رودخانه با خطر مواجه است و از سوی دیگر با خشک شدن قزل اوزن ماهیت بستر رودخانه که ذرات بسیار ریزی هستند، با مواجهه با گرما و حرارت تبدیل به ریزگرد می شوند و محیط زیست کل استان را متاثر می کنند.

موسوی ادامه داد: تنها راه نجات از این بحران را تامین و رها سازی حقابه زیست محیطی رودخانه می دانیم و مصوب شده است که برای حفاظت از محیط زیست در کنار ساخت سدها، به حتم این حقابه محیط زیست مد نظر قرار گیرد.

 

ارسال نظرات