در ساحت های تربیتی شش گانه سند تحول تاکید شده که دانش‌آموزان و معلمان از فن‌آوری‌های اطلاعات در آموزش فراگیر بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۶۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در مراسم جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی در ابهر گفت: ارتقای سطح توانمندی آموزگاران و افزایش انگیزه جهت استفاده از فناوریهای نوین در مدارس مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره استانی می باشد.

موسی رضایی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین افزود: در ساحت های تربیتی شش گانه سند تحول تاکید شده که دانش‌آموزان و معلمان از فن‌آوری‌های اطلاعات در آموزش فراگیر بهره‌مند شوند.

وی دستیابی آسان به اینترنت را پیش زمینه استفاده از فن‌آوری‌های الکترونیکی در مدارس خواند و اظهار داشت: 153 اثر محتوای الکترونیکی به دبیرخانه جشنواره توسط آموزگاران مناطق 14 گانه استان ارسال شده است.

رئیس اداره فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فن‌آوری اطلاعات فرآیندها را در همه حوزه‌ها تسهیل می کند، اظهار کرد: فن‌آوری اطلاعات باید راحت و آسان در اختیار معلمان و در دسترس آنها قرار گیرد.

صالح نجفی با اشاره به اینکه تجهیز مدارس به امکانات مورد نیاز و توانمندسازی معلمان از اولویت‌های آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: نبود زیر ساخت‌های لازم و کمبود منابع مالی برای تهیه تجهیزات مناسب، مهم‌ترین دغدغه در حوزه استفاده از فن‌آوری اطلاعات توسط معلمان است.

وی با تاکید بر اینکه شیره و عصاره فن‌آوری اطلاعات استفاده از محتوای الکترونیکی در مدارس است، عنوان کرد: محتوایی ارزشمند است که توسط خود معلمان تولید شود نه اینکه وارداتی و عاریه‌ای باشد.

این مقام مسئول سادگی ، خلاقانه بودن و متناسب بودن آثار با اهداف آموزشی را از مهمترین ویژگیهای قابل تامل در تولید محتوا برشمرد و بر لزوم مخاطب شناسی در جهت اثر گذاری محتوای تولید شده تاکید کرد.

گفتنی است در این جشنواره که به همت معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ابهر با مشارکت مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه کاشانی و با حضور صالح نجفی رئیس اداره فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل ، فاطمه واکف رئیس اداره تکنولوژی و سرگروه های آموزش ابتدایی استان، موسی رضایی و سید مجتبی حسینی مدیران آموزش و پرورش ابهر و منطقه افشار و اسماعیل افشاری معاون اموزش ابتدایی و جمعی از کارشناسان مناطق 14 گانه استان برگزار شد 20 نفر از افراد برگزیده آثار خود را به صورت عملی در جشنواره ارائه نمودند.

ارسال نظرات