مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، مدل و الگوی حضرت امام خمینی(ره) در سازماندهی نیروهای مردمی یعنی بسیج را الگوی محور مقاومت دانست.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۷۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج حجت الاسلام نعیمی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ به بررسی ظرفیت بسیج در جامعه روحانیت پرداخته است، که در ادامه می‌خوانیم:

- بسیج در چه شرایطی و به چه منظوری تشکیل شد ؟

همانطور که مستحضرید انقلاب اسلامی در در سال 57 در شرایطی به پیروزی رسید که نیروهای مصلح دچار وضعیت خاصی شده بودند و سپاه تازه تشکیل شده بود، مملکت تهدیدات زیادی را از گوشه و کنار کشور حس می‌کرد. حضرت امام(ره) برای مقابله  با حجمه‌های دشمن تدبیرشان این بود که باید از تمام ظرفیت‌های ملی استفاده کرد و آن ظرفیت بسیج مستضعفین بود. و همه اقشار به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) بعنوان یک شجره‌ی طیبه به میدان وارد شدند و فعالیت کردند. برای مثال یکی از مشکلات منافقین بودند که از داخل، کشور را تهدید می‌کردند. برای سامان دادن به این وضعیت، حضرت امام(ره) با دستور تشکیل ارتش 20 میلیونی تدبیری کردند تا این شرایط را سامان داده و امنیت ایجاد کنند. با این دستور همه‌ی مردم مسئولیت پذیر شدند و تلاش کردند تا کشور را با همکاری یکدیگر یاری دهند. اوج مشارکت ملی در دفاع مقدس رصد می‌شود که دشمن با تمام ظرفیت‌های خود و جهان کفر به ایران حمله کرد و همین بسیجی که به دستور امام شکل گرفته بود به کمک ارتش آمد و وارد جنگ شد. این بسیج بود که از توان مردمی برای مقابله با دشمن بعثی توانست نقش بسزایی در جنگ ایفا کند. در همین راستا و تشکیل بسیج باید بگویم در حال حاضر کشور‌هایی که از روش و این شجره‌ی طیبه‌ی امام(ره) استفاده کردند توانستند حکومتی خوب و مناسب برای مردم تشکیل دهند مانند سوریه و عراق که با این همه مصیبت وارده همچنان توانسته اند حکومت و استقلال مردم را حفظ کنند. 

- برای قوام بخشیدن به ظرفیت بسیج در جامعه روحانیون بسیجی چه کاری می‌توان انجام داد؟

به طبع  حرکت آحاد بسیج یک حرکت شکلی صرف نیست و باید از محتوا برخوردار باشد. برای مثال شهید حججی تنها یک نماد آموزش شکلی نیست بلکه نماد آموزش شکلی و با محتواست که این چنین اسوه و نماد مقاومت می‌شود. تمام این آموزش‌ها توسط روحانیون صورت گرفته است. بویژه در دوران دفاع مقدس این نقش روحانیون بسیار خوش درخشید، در دوران دفاع مقدس اگر تاریخ را بخوانید همراه برای عملیات همراه هر گردان یک روحانی بود ولی نه روحانی که فقط سخنران باشد بلکه روحانی که خود وارد عمل می‌شد و می‌جنگید. روحانیون بسیاری را داریم که شهید شدند و این مطلب بیانگر این واقعیت است که بسیح فقط حرف نمی‌زند و در میدان عمل بسیار جدی تر و مصمم تر است. 
در انتها باید بگویم یکی از شعارهایی که امروز در سپاه بیان می‌شود شعار تحول و تعالی سازمانی است و از آنجا که بسیج از سپاه جدا نیست لذا این شعار شامل بسیج هم می‌شود. باید عرض کنم که پیامبر(ص) می‌فرمایند: که دو نوع نعمت داریم که برای مردم مجهول است، امنیت و سلامت که بنده در مورد امنیت باید بگویم که کشور ما در شرایطی قرار دارد که مورد طمع دیگر کشورها است. کشوری که توانسته در مقابل تمام ابرقدرت‌ها بایستد برای مثال وقتی با نماینده آمریکا صحبت می‌کنند و می‌گویند بزرگترین مشکل شما چیست می‌گوید ایران، ایران، ایران، باید توجه کنیم با تمام این شرایط و بسترها کشور ما توانسته امنیت را برای مردم برقرار کند و باید بگویم که یکی از برقرار کننده‌های این امنیت بسیج است. همین فرزندان این ملت که در دفاع مقدس خوش درخشیدند و باید قدر این سازمان دانسته شود. این قدردانی به این صورت محقق می شود که باید این شجره طیبه با حمایت‌های مردمی توسعه داده شود و برادران و خواهران بسیجی باید بدانند که خدمت به کشور یک موهبت بسیار بالاست لذا باید خدمت کنند و در همه‌ی عرصه‌ها وارد شوند.

ارسال نظرات