حسینی شاهرودی در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان در بیارجمند گفت: طرح‌های اختصاص‌یافته بهین یاب در بخش صنعت و معدن به شاهرود و میامی اصلاً راضی‌کننده نیست و این ۹ پروژه تنها ۶.۸ درصد اشتغال کل استان سمنان را به شاهرود و میامی تخصیص داده‌اند که بسیار اندک است.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۷۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان در بیارجمند، ضمن بیان اینکه ۴۱ طرح صنعتی، معدنی در کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند، تأکید کرد: از این میزان فقط ۹ طرح و پروژه متعلق به شاهرود و میامی است که به‌واسطه پتانسیل‌های خوبی شرق استان، امیدواریم شاهد افزایش آن‌ها باشیم.
وی افزود: ازنظر ریالی، اما باید گفت: ۴۴ درصد طرح‌های بهین یاب، ویژه رفع موانع تولید استان سمنان در بخش صنعت و معدن با رقم ۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به شاهرود و میامی تعلق دارد که می‌تواند رقم خوبی برای رونق تولید در این منطقه باشد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: از نظر درصد اشتغال، طرح‌های اختصاص‌یافته بهین یاب در بخش صنعت و معدن به شاهرود و میامی اصلاً راضی‌کننده نیست و این ۹ پروژه تنها ۶.۸ درصد اشتغال کل استان سمنان را به شاهرود و میامی تخصیص داده‌اند که بسیار اندک است.
حسینی شاهرودی تأکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش کیفی و کمی پروژه‌های تولیدی به‌خصوص در بخش معدنی و کشاورزی در شرق استان سمنان باشیم.
وی بابیان اینکه مشکل اساسی منطقه شرق استان سمنان مانند بیارجمند، اشتغال است، بیان داشت: در حوزه کشاورزی متأسفانه وضعیت بهین بسیار ناراحت‌کننده است، از مجموع ۱۳۲ طرح این بخش در حوزه رفع موانع تولید استان سمنان، تنها ۱۵ درصد به شاهرود تعلق‌گرفته است و از مجموع ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب بخش کشاورزی فقط ۱۶ میلیارد تومان به این شهرستان تخصیص خواهد یافت، این رقم نشان‌دهنده تحقق ۷.۸ درصدی اعتبارات بهین یاب کشاورزی به شرق استان است.
عضو خانه ملت بیان کرد: با توجه به اینکه شرق استان سمنان همیشه گزارش دام‌پروری و کشاورزی را داشته، طبیعتاً باید سهم بیشتری را در این بخش‌ها داشته باشد، این امر عقب‌ماندگی جای ابهام دارد و امیدواریم مسئولان استان به این امر پاسخ دهند.
حسینی شاهرودی افزود: طبق گزارشی که صنعت، معدن و تجارت سمنان ارائه می‌کند، ۱۶ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان، پرداختی بانک‌ها طی ۴۵ روز گذشته بوده است، این امر روندی بسیار کند دارد.
وی بابیان اینکه کشور امروز در شرایط خاصی قرار دارد، بیان کرد: وجود تحریم‌ها، شرایط خاص اقتصادی کشور و مشکلات عرصه پولی و مالی باعث شده علی‌رغم زحمات کشیده شده در دولت، همچنان با مشکلات به‌خصوص در مقوله رونق تولید روبرو هستیم، از سوی دیگر برای رونق تولید اقدامات خوبی صورت گرفته، اما رونق بازار هنوز شکل نگرفته است، لیکن در این وضعیت اگر کسی به فکر تولید باشد، جهادگر اقتصادی نام دارد.
ارسال نظرات