معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان:
معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان گفت: یکی از مسائلی که امروز سپاه در اولویت برنامه های خود قرار داده است مهارت آموزی سربازان است.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۹۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، جلسه ای با حضور مسئولین اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان و معاون هماهنگ کننده ، نیروی انسانی، آموزش کادر، معاونت روابط عمومی و گردان قرارگاه سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در سالن جلسات فرماندهی این یگان برگزار شد.

علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان در این جلسه با تأکید بر اینکه باید چالش های اجتماعی تبدیل به فرصت شوند، گفت: معضل بیکاری یکی از چالش ها و مشکلات موجود است و نرخ آن نیز با توجه به تلاش های انجام شده در مهار آن اما همچنان بالاست.

وی عواملی از جمله تغییر سبک زندگی، آموزش و مهاجرت روستانشینان به شهرها را از جمله عوامل اثرگذار در افزایش نرخ بیکاری عنوان کرد و گفت: در جامعه شاهد این هستیم که افراد بی سواد اشتغال بهتری نسبت به با سوادان دارند؛ چرا که افراد تحصیلکرده سطح توقعشان با میزان تحصیلشان بالا می رود و به دنبال کار اداری و پشت میزنشینی می گردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان با بیان اینکه باید آمایش سرزمینی در حوزه اشتغال در راستای کاهش بیکاری انجام شود، گفت: یکی از مسائلی که می تواند در کاهش نرخ بیکاری اثرگذار باشد آموزش قبل از اشتغال است که امری رایج در دیگر کشورهاست.

خالقیان افزود: آموزش قبل از اشتغال، فراگیری مهارت در مدارس و پرورش نیروی انسانی بر اساس نیاز بازار امروزه در کشورهای اروپایی یک اصل است و حال آنکه ما در همان گام نخست یعنی آموزش قبل از اشتغال هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که امروز سپاه در اولویت برنامه های خود قرار داده است مهارت آموزی سربازان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها