رییس شورای ملی زیتون گفت:علی رغم سرمازدگی باغات زیتون در برخی استان ها پیش بینی می شود که تا پایان فصل 85 تا 90 هزارتن زیتون برداشت شود.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۰۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی عباسی رییس شورای ملی زیتون با اشاره به آخرین وضعیت تولید زیتون اظهار کرد: علی رغم سرمازدگی باغات زیتون در برخی استان ها پیش بینی می شود که تا پایان فصل 85 تا 90 هزارتن زیتون برداشت شود.

وی با اشاره به دلایل افزایش 20 درصدی نرخ زیتون در بازار گفت: در ماه های اخیر نرخ زیتون تحت تاثیر عواملی نظیر تورم و قیمت تمام شده محصول،20 درصد گران شد به طوریکه اکنون هر کیلو زیتون با نرخ 8 تا 8 هزار و 500 تومان در بازار به فروش می رسد.

عباسی ادامه داد: با توجه به شرایط مناسب تولید، نیازی به واردات میوه زیتون نداریم.

رییس شورای زیتون با اشاره به اینکه در دنیا 85 درصد میوه زیتون برای روغن مورد استفاده قرار می گیرد، بیان کرد: این در حالی است که در کشور 65 تا 70 درصد زیتون تولیدی جهت کنسرو استفاده می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان فصل برداشت نمی توان پیش بینی دقیقی از تولید روغن زیتون در کشور داشت، اذعان کرد: طبق روال همه ساله بعد از فصل برداشت و اطلاع دقیق از میزان تولید ، مابقی نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: شورای ملی زیتون با همکاری وزارت جهاد کشاورزی درصدد ترسیم نقشه راهی برای توسعه روغن زیتون است که بدین منظور پیش بینی می شود ظرف 10 تا 12 سال آینده به خودکفایی برسیم.

ارسال نظرات