خبرهای داغ:
مسؤول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: امروزه در کشورهای غربی نیز یک جریان ضد تکنولوژی به حرکت در آمده ولی متاسفانه غرب و تکنولوژی جزو مقدسات دانشگاهیان شده است.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۱۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین علی ثقفی یکشنبه شب در نخستین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه برگزار شد، با اشاره به لزوم بررسی مخاطرات انقلاب اسلامی در شرایط کنونی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: هر شخصی که نسبت به انقلاب اسلامی دغدغه داشته باشد و در راستای تحقق آن تلاش کرده باشد امروزه نسبت به بررسی راه انقلاب اهتمام دارد.

وی عنوان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در شرایط کنونی بسیار با اهمیت و پر محتوا است و اگر نکات سخنرانی‌های ایشان را دریابیم می‌توانیم در مقابل مشکلات مقاومت کرده و انقلاب اسلامی را از توطئه‌های دشمنان حفظ کنیم.

مسؤول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری روشنگر اهداف و راه انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: اگر بتوانیم مکتب انقلاب را درک کنیم و اندیشه امام خمینی(ره) و جانشین ایشان را دریابیم مشکلات کنونی اصلا به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه بصیرت مردم در شناخت نقشه‌های دشمنان تاثیر بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: تمام پیشرفت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی کسب کردیم را مدیون مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم و افرادی که از این نظام و مکتب پیروی می‌کنند به راحتی می‌توانند در مقابل مشکلات ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ثقفی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی در هیچ زمانی متوقف نشده و از پیشروی نمی‌ایستد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز در اواخر حیات خود چنین ارزیابی را از انقلاب اسلامی داشتند و از انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو در جهان اسلام یاد کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هیچ یک از انقلاب‌های تاریخ قابل مقایسه نیست، اضافه کرد: انقلاب اسلامی در سرعت پیشرفت و پیمودن مسیر موفقیت بدون همتا است و از وضعیت بسیار مطلوب‌تری برخوردار است ولی متاسفانه با توجه به سرمایه‌هایی نظیر رهبری امام و وحدت مردم حرکت کندی انجام داده‌ایم.

مسؤول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آخرین منزلگاه انقلاب تمدن اسلامی است، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرموده‌اند که نسل جوان تمدن اسلامی را خواهند دید که بیانگر حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی است و ایشان در میان مردم جوشش‌هایی از نسل جوان را می‌بینند که نسبت به آینده امیدوار هستند.

وی افزود: مردم نباید در برخورد با مسائل هیجان‌زده شوند و از روی احساسات و عواطف با مشکلات مقابله کنند و اگر با حوصله و تامل بیانات مقام معظم رهبری را بخوانند می‌توانند با سرعت بیشتری از موانع دشمنان در مسیر موفقیت عبور کرده و به تمدن اسلامی دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین ثقفی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مبشر یک پیام و نظم جدید در جهان است، بیان کرد: انقلاب اسلامی مردم را نسبت به تکلیفشان آگاه می‌کند و در روز قیامت خداوند از مردم بابت نعمت انقلاب اسلامی سوال خواهد کرد که از این نعمت چگونه استفاده کردید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از کفار حمایت و پیروی نخواهد کرد، اظهار کرد: دشمنان اراده مردم و انقلابیون را مورد هدف قرار داده اند که باید با توکل به خداوند که تکلیف شرعی و انقلابی مردم است و بصیرت نسبت به حیله‌های دشمنان در مسیر سعادت و موفقیت حرکت کنیم.

مسؤول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری و مشکلات زمانه را مورد بررسی قرار دهیم به بینش ایشان پی برده و با پیروی از سخنان ایشان در دشمن شناسی عملکرد مطلوب‌تری خواهیم داشت.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان یک فرصت برای دستیابی به قدرت یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال 95 طی سخنرانی خود در دانشگاه افسریه تهران با بیان اینکه دولت اسلامی و قدرت اسلامی به یک معنا و مفهوم هستند، عنوان کردند اگر نظام اسلامی با استکبار جهانی درگیر شود می‌تواند آن‌ها را نابود کند.

حجت الاسلام والمسلمین ثقفی با بیان اینکه پایه نظام انقلاب اسلامی توحید است، مطرح کرد: یکی از مسائلی که در انقلاب اسلامی بسیار مورد توجه است تکریم انسان‌ها است و اگر دولت اسلامی انسان محور باشد می‌تواند با تکیه بر حمایت آن‌ها بر تمام حیله‌های دشمنان غلبه کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه باورهای انقلاب اسلامی در مسؤولان تغییر یافته است، عنوان کرد: تداوم حیات بعد از مرگ و استعداد انسان برای دستیابی به بی‌نهایت از دیگر باورهای انقلاب اسلامی است که اگر در جامعه ترویج پیدا کند موجب دستیابی هرچه سریع‌تر به تمدن اسلامی می‌شود.

مسؤول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان اینکه متاسفانه غرب و تکنولوژی جزو مقدسات دانشگاهیان شده است، خاطرنشان کرد: امروزه در کشورهای غربی نیز یک جریان ضد تکنولوژی به حرکت در آمده که مضرات آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شکوفایی انسان و طبیعت ارتباط متقابل با یکدیگر دارند، تصریح کرد: اگر استعدادهای انسان به شیوه مطلوب و صحیح تغذیه و جهت‌دهی شود می‌توان با بهره‌گیری از همین استعدادها جامعه را در بهترین شرایط و سطح دید که افق انقلاب اسلامی نیز در همین نقطه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ثقفی افزود: خداوند با انقلاب اسلامی راه راست و مستقیم را به مردم نشان داده است و مردم باید از این نعمت قدردانی کرده و به مردم منتقل کنند و نارضایتی‌های امروزه مردم ناشی از نا آگاهی مردم از اهداف و افق‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسؤولان در راستای اهداف انقلاب گام بر نمی‌دارند، یادآور شد:  امروزه دروغ به عنوان یکی از ابزار شناخته شده و برخی برای اینکه در قدرت بمانند به مردم و خودشان دروغ می‌گویند و آخرت خود را به دنیا می‌فروشند.

ارسال نظرات