معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان:
معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان با توجه به اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای گفت: مهارت آموزی بهترین راهکار اشتغالزایی است.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۲۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، سید حسین شاهچراغ در جلسه ای که با حضور مسئولین اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان و معاون هماهنگ کننده ، نیروی انسانی، آموزش کادر، معاونت روابط عمومی و گردان قرارگاه سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در سالن جلسات فرماندهی این یگان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آموزش های هنرستان ها و فنی و حرفه ای از آموزش های دانشگاهی مثمرثمرتر است.

وی به اشاره به درصد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های علوم نظری اظهار  داشت: آموزش باید برای اشتغال در کشور دنبال شود؛ چرا که منجر به کاهش نرخ بیکاری می شود و این امر نیاز به تأمل و توجه بیش از پیش  دارد.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به برنامه های مهارت آموزی سربازان در مدت زمان خدمت سربازی در سپاه و دیگر نیروهای مسلح گفت: این طرحی بسیار خوب و کارآمد در راستای اشتغال زایی محسوب می شوند تا پس از پایان خدمت سربازی با مهارت آموخته شده بتوانند شغلی برای خود بیابند.

شاهچراغ با اشاره به اینکه می توان دوره های آموزشی متفاوتی را با همراهی سپاه برای سربازان پیش بینی کرد؛ ادامه داد:سربازان با عنوان آموزش مهارت آموزی در محیط کار واقعی مهارت را فرا گرفته و در پایان گواهینامه برایشان صادر شود.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: باید نگرش ها نسبت به اشتغال در  جامعه اصلاح شود؛ چرا که در جامعه به ویژه نسل جوان شاهدیم که پس از اتمام تحصیل به دنبال کار دولتی هستند؛ درحالی که می توانند با فراگیری مهارت خود یک کارآفرین باشند و از توانایی خود در ایجاد کسب و کاری جدید بهره ببرند.

شاهچراغ  با اشاره به اینکه نیاز بازار کار استان متغیر است، عنوان کرد: بر اساس ظرفیت های موجود در هر استان بازار کار در حال حاضر تعریف می شود که در استان ما نیز گردشگری و آی.تی و آی.سی.تی از جمله ظرفیت های مفید زمینه ساز اشتغال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها