رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: سپاه گیلان به‌زودی اسکان زلزله‌زدگان بخش "بیونیج" دالاهوی کرمانشاه را با نصب کانکس‌ها به پایان می‌رساند.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۴۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار علی‌ توشه اظهار داشت: سپاه قدس استان گیلان با تلاش‌های جهادی، عملیات نصب کانکس برای زلزله‌زدگان بخش "بیونیج" دالاهوی کرمانشاه را به‌زودی به پایان می‌رساند.  

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان ابراز داشت: اسکان موقت و اضطراری مردم  در 11 روستای بخش بیونیج در همان روزهای نخست وقوع حادثه با موفقیت تمام به پایان رسید و طی آن  تمام آسیب دیدگان زلزله در زیر چادرها اسکان پیدا کردند.

وی با اشاره به وضعیت اقلیمی و برودت شدید هوای منطقه عنوان کرد: وضعیت جوی این منطقه به نسبت سایر شهرهای دیگر استان کرمانشاه بسیار متفاوت بوده و سرمای شدید هوا به‌شدت مردم را آزار می‌دهد و به‌همین علت پس از اسکان خانوارها در چادر، سریعاً نسبت به نصب کانکس‌ها اقدام کردیم.

 توشه با اشاره به وضعیت روستای دهجامی که به‌طور صد در صد تخریب شد گفت: این روستا در حادثه زلزله اخیر به‌طور صد در صد تخریب شده بود که با کمک خیران و تهیه کانکس‌های لازم، عملیات اسکان کامل خانوارهای آن با موفقیت انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: در روستای ریسانی هم تاکنون عملیات اسکان خانوارهای آسیب دیده از زلزله به‌طور صد در صد و به‌خوبی با نصب کانکس‌ها و همچنین سرویس‌های بهداشتی به پایان رسیده است.

وی در مورد اسکان زلزله‌زدگان در روستای ویله ابراز داشت: در این روستا که در اثر زلزله 80 درصد آن دچار تخریب صد در صدی شده است توانستیم 70 درصد خانوارهای بی سرپناه را در کانکس‌ها اسکان دهیم که این عملیات تا پایان اسکان همه خانوارها ادامه پیدا می کند.

توشه با اشاره به مهاجرت معکوس از شهر به سوی این روستاها افزود: با عملیات استقرار کانکس‌ها برای اسکان موقت حادثه دیدگان این روستاها، جمعیت خانوارها نیز افزایش پیدا کرده و به حدود 400 خانوار رسیده و طی آن شاهد مهاجرت مردم از شهر به‌سوی روستا هستیم. 

 وی در مورد کانکس‌های نصب شده در روستاهای دهجامی، ریسانی و ویله گفت: در روستای دهجامی 60 کانکس مسکونی نصب شده که به‌همراه کانکس‌های سرویس بهداشتی به 70 واحد می‌رسد همچنین در روستاهای ریسانی و ویله  نیز هر کدام تعداد 20 کانکس نصب شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان بیان داشت: تاکنون ارائه خدمات پزشکی به مردم و خدمات جهادی به‌خوبی انجام شده است و امیدوار هستیم با ادامه همت خیران نسبت به تهیه  کانکس‌ها، بتوانیم کار اسکان خانوارها را تا پایان این هفته به پایان برسانیم.

توشه با اشاره به کمک‌های مردم استان گیلان به زلزله‌زدگان کرمانشاه عنوان کرد: کمک‌های بسیار زیادی از سوی مردم نوع‌دوست گیلانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه انجام شده است و با توجه به اسکان دائم و تهیه کانکس برای زلزله‌زدگان تقاضا داریم این کمک‌ها به‌صورت نقدی انجام شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: از مردم و خیران گیلانی تقاضا داریم کمک‌های نقدی خود را به شماره شبا بانک سپه  Ir570150000005151628438011
به نام ستاد مشترک سپاه واریز کنند تا کار امدادرسانی و تهیه لوازم ضروری به سرعت انجام شود.

وی به عملیات ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: سپاه قدس گیلان در منطقه گیلان‌غرب ساخت 50 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش بهزیستی که عمدتاً بی‌سرپرست هستند را تقبل کرده است که تلاش می‌شود با کمک همه خیران و نیروهای سپاه این واحدها به‌موقع تحویل داده شوند.

ارسال نظرات