یک آسیب شناس اجتماعی گفت: یک بار مصرف مخدر دستمال اعتیادآور بوده و با قیمت ۱۰۰۰ تومان در گروه سنی ۱۶ سال رایج شده است.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۷۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید ابهری در خصوص مواد مخدر جدید دستمال و استفاده آن از سوی جوانان گفت: طی ۵ سال گذشته نوعی از مواد مخدر به نام دستمال وارد بازار شد که ترکیبی از آمفتامین و شیشه است که به شکل دستمال مرطوب از طریق پوست جذب بدن می‌شود و به راحت‌ترین شکل ممکن به مصرف می‌رسد.

وی افزود: درحالی که از پخش و توزیع گسترده دستمال آلوده به مواد مخدر شیشه توسط نیروی انتظامی جلوگیری شد، مواد مخدر دیگری با همین عنوان وارد عرصه مصرف شد که مشتقات حشیش و کانابینوئید را شامل می‌شود که در هر وعده مصرفی از مواد مخدر جدید،۰۵/۰ درصد حشیش در داخل و یا روی سیگار استفاده می‌شود.

این آسیب شناس اجتماعی خاطر نشان کرد: دستمال به عنوان یک ماده مخدر جدید ۱۰۰ تا ۸۰۰ برابر حشیش بر روی سلول‌های مغز تأثیرگذار است. این در حالی است که حتی یک بار مصرف آن اعتیاد آور و به نوعی وابستگی دارد.

ابهری عنوان کرد: فروش مخدر دستمال در پایتخت با قیمت هزار تومان از سوی مافیای تولید و قاچاق مواد مخدر، مشکوک است و در حالی که مصرف کنندگان زیادی را خود جلب کرده، مصرف آن به مراتب بیشتر از مواد دیگر می‌تواند اثرات سویی را در بدن ایجاد کند. 

وی اذعان داشت: مصرف مخدر دستمال با عوارضی چون بالا رفتن تپش قلب، خنده زیاد، خشکی دهان و فراموشی همراه است.

این آسیب شناس اجتماعی در ادامه یادآور شد: مصرف اینگونه مواد بیشتر در گروه سنی ۱۶ تا ۲۵ سال رایج شده و به راحتی در دسترس جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

ابهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر جنگ نرم دشمنان، جوانان را نشانه گرفته و به فکر تخریب آینده داران کشور است بنابراین خانواده‌ها باید به منظور حفظ نسل، نسبت به فرزندان خود هوشیارانه‌تر رفتار کنند و آموزش و اطلاع رسانی به خانواده‌ها و جوانان در اولویت کار رسانه‌ها قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها