مسؤول بسیج سازندگی هرمزگان خبر داد:

ارسال 8کانتینر کمک‌های مردمی هرمزگان به مناطق زلزله‌زده غرب‌کشور / گروه‌های جهادی در مناطق زلزله‌زده دست به كار شدند

مسؤول بسیج سازندگی هرمزگان گفت: اقلام مورد نیاز وکمک‌های مردمی توسط بسیج سازندگی شهرستان‌ها پس از جمع‌آوری در قالب 8کانتیر به کرمانشاه ارسال و پس از بسته‌بندی بین زلزله‌زدگان به طور مساوی همه‌روزه تقسیم می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۷۹۰۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ محمدرضا آران اظهار کرد: روزپس از وقوع زلزله در مناطقی از استان کرمانشاه، بسیج‌سازندگی استان هرمزگان بلافاصله با تمهیدات لازم و دستورات سردار ترابی فرماندهی این سپاه همراه با ٢گروه جهادی و یک‌اکیپ پزشکی شامل پزشک متخصص کودکان، عمومی و روانشناس به روستای زرده بالا و پایین شهرستان دالاهو این استان اعزام شدند.


وی افزود: در بدو ورود به منطقه زلزله‌زده دالاهو کار اکیپ پزشکی جهت درمان مصدومین آغازشد و گروه‌های جهادی نیز به توزیع اقلام غذایی و سایر ملزومات تهیه شده و مورد نیاز اهالی این روستاها پرداختند.

 


وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در روستاهای زلزله‌زده غرب کشور، اضافه کرد: جهت سهولت در کار توزیع اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان، بلافاصله نسبت به تهیه کارتکس با مشخصات کامل اهالی اقدام نمودیم، همچنین در این راستا بررسی مشکلات مردم و بازدید از منازل خسارت‌دیده و سرکشی از حادثه‌دیدگان را در دستور کار خود قرار دادیم.

 


مسؤول بسیج سازندگی استان هرمزگان تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به ارتباط‌‌‌‌گیری موثر با ستاد تفحض شهدا ودریافت ماشین‌آلات سنگین شامل لودر و جرثقیل اشاره کرد که همکاری بسیار خوبی را با ما در خصوص ایجاد زیر ساخت‌ها و سایر موارد عمرانی داشته‌اند.

 


آران با اشاره به همکاری دیگر قرارگاه‌های سپاه پاسداران با مجموعه بسیج سازندگی هرمزگان، گفت: با هماهنگی بسیار خوبی که با قرارگاه امام رضا(ع) و قرارگاه خاتم‌الانبیاء صورت گرفت توانستیم مشکلات زلزله‌زدگان را مرتفع کنیم.

 


 این مسؤول در خصوص هماهنگی و همکاری با سایر ارگان‌ها ودستگاه‌های دولتی مناطق زلزله‌زده، عنوان داشت: جلسات مکرری با فرمانداری، شورای شهر و روستا، بنیاد مسکن، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی مردمی با هدف هماهنگی هر چه بیشتر در جهت رفع مشکلات زلزله زدگان برگزارشده است.

 


مسؤول قراگاه محرومیت‌زدایی استان هرمزگان با تجلیل از همکاری صمیمیانه مردم و خیرین هرمزگان در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی واقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان، بیان داشت: اقلام مورد نیاز وکمک‌های مردمی توسط بسیج سازندگی شهرستان‌ها پس از جمع‌آوری در قالب 8کانتیر به کرمانشاه ارسال و پس از بسته‌بندی بین زلزله‌زدگان به طور مساوی همه‌روزه تقسیم می‌شود.


وی یادآور شد: اقلام ارسالی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شامل چراغ والور، اقلام بهداشتی، پلاستیک، پتو، مواد خوراکی، برنج، روغن، مواد شوینده، چای، کتری، بخاری، نفت وسایر ملزومات مورد نیازمی‌باشد.

 


مسؤول بسیج سازندگی هرمزگان با بیان اینکه اولین گروه جهادی 20نفره از ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه به این مناطق اعزام شدند، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته گروه‌های جهادی سایر شهرستان‌های هرمزگان جهت امورعمرانی به روستاهای منطقه دالاهو اعزام خواهند شد.

 

آران خاطرنشان کرد: با حمله شیمیایی رژیم‌بعثی صدام در سال 67به روستای زلزله‌زده زرده 280جانباز و 240خانواده شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند و بنا بر وظیفه به صورت ویژه پیگیر امورات خانواده معظم این شهدا و ایثارگان شده‌ایم.


وی با اشاره به نصب 10 سرویس بهداشتی و 4حمام موقت در این روستاها، اذعان داشت: با پیگیری‌های این سازمان تعداد زیادی کانکس از سوی خیرین تهیه و جهت اسکان موقت در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است که در مرحله بعد زیرسازی جهت استقرار کانکس‌های سپاه توسط جهادگران بندرلنگه‌ای در حال انجام است.

ارسال نظرات