خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: دشمن می خواهد با دولبه قیچی سبب نابودی وحدت جهان اسلام شود که این دو لبه ایجاد سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است که می خواهد ازز این طریق ایجاد تنش کرده و سبب نابودی جهان اسلام گردد.
کد خبر: ۸۹۵۷۹۲۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

حجت‌الاسلام خضری کارشناس مسائل مذهبی استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین به مناسبن هفته وحدت و در خصوص اهمیت وحدت میان مسلمانان سراسر جهان اظهار کرد: امروز مهم‌ترین راهبرد دشمن برای شکست انقلاب اسلامی و جهان اسلام بحث تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان است.
وی مطرح کرد: انقلاب اسلامی کاری فراتر از مرزها را انجام داده و در واقع توانست بار دیگر ارزش‌های اصیل و اسلامی را احیا کند.
این مسئول ابراز کرد: انقلاب اسلامی توانست دو قطب شرق و غرب را به دو قطب جهان اسلام و دنیای لیبرال تغییر دهد.
خضری تبیین کرد: غرب تلاش های زیادی را برای تخریب چهره جهان اسلام انجام داه است و طراحی کاریکاتور های متنوع و زیاد در خصوص شخصیت های شماره یک اسلام، تشکیل و پشتیبانی از گروه های تروریستی نظیر داعش، همه و همه تلاش ها و فعالیت های دشمن برای نابودی اسلام بوده است.
وی اذعان کرد: علی رغم تلاش های دشمن ما همواره شاهد رشد به سوی بهتر شدن اسلام در کشور های مختلف خصوصا در دنیای غرب بوده ایم و نیز با توجه به همه برنامه ها دشمن در چند سال اخیر همچنان پیروز این نبرد نابرابر بوده ایم.
این کارشناس توضیح داد: دشمن با توجه به مسئله بیداری اسلامی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان بوده است و ایجاد تفرقه و بحث بین شیعه و سنی را مهمترین راهبرد و سیاست خود برای رسیدن به اهدافش قرار داده است.
خضری تظریح کرد: در تمام این جبهه گیری ها رهبر معظم انقلاب و نیز امام راحل(ره) همواره دنبال کننده بحث وحدت در جامعه بوده اند و بزرگانی چون آیت الله بروجری و میرزای شیرازی از مروجان وحدت در جامعه ما بوده اند.
وی بیان کرد: همیشه اختلافاتی بین شیعه و سنی بوده است، با این حال بزرگان و سردمداران دینی ما همیشه بر وحدت بین این دو گرایش تاکید کرده اند.
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مطرح کرد: مفهوم وحدت را باید در قرآن ، سنت و سیره اهل بیت دنبال کرد که امام صادق(ع) دستور مراوده با اهل سنت را داده اند و گفته اند که با آنها مثل برادر دینی خود برخورد کرده و در مجالس و تشییع جنازه آنان شرکت کرده و به هنگام بیماری عیادت گر و کمک کننده آنان باشیم.
وی اذعان کرد: نکته بعدی که از این روایت متوجه می شویم آن است که توهین به مقدسات اهل تسنن کار درستی نبوده و سبب تفرقه افکنی می شود و نیز منظور امام صادق (ع) تنها حفظ شخص از خونریزی نیست بلکه باید وحدت جامعه اسلامی اصل بسیار مهمی است.
خضری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: دشمن می خواهد با دولبه قیچی سبب نابودی وحدت جهان اسلام شود که این دو لبه ایجاد سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است که می خواهد از این طریق ایجاد تنش کرده و سبب نابودی جهان اسلام گردد.
حجت الاسلام خضری در خاتمه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب و روایاتی از امام صادق(ع) گفت: پایبندی به عقاید اسلامی و داشتن روابطی همچون برادر با دیگر مسلمانان جهان راهبرد اصلی برای مقابله با حیله دشمن است.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها