خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی خبر داد

نشت یابی بیش از 2300 کیلومتر شبکه تغذیه و ‌ توزیع و 63هزار علمك گاز

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت بازرسی مستمر از خطوط و تاسیسات گاز ، از نشت یابی2352 کیلومتر شبکه گازرسانی این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۷۹۲۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان جنوبی،" سید محمود هاشمی" مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی ، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به گـستردگی شبکه گازرسانی در شهرها و روستاهای استان و اهمیت کنترل شبکه به منظور بهره برداری ایمن ، اجتناب از بروز حوادث ، کنترل خطرات و جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف گاز طبیعی ،  نشت یابی شبکه گاز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 826 کیلومتر خطوط انتقال گاز و بالغ بر 4500کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سطح استان اجرا شده است، افزود :2352 کیلومتر از این شبکه مورد نشت یابی قرار گرفته و علاوه بر این ، نشت یابی از 63311  عدد علمک نیز در سطح استان از ابتدای امسال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین با اشاره به فصل سرما ، ضمن تاکید بر لزوم هماهنگی و اخذ استعلام کتبی و مجوزهای قانونی از شرکت گاز قبل از انجام حفاری در شهرها و روستاهای  گازدار استان گفت : تاکنون شاهد حوادث ناگوار جانی و مالی عدیده ای ناشی از برخورد بیل مکانیکی با خطوط لوله گاز در سطح کشور بوده ایم. وی تصریح کرد : با توجه به گسترش شبکه های تغذیه و توزیع گاز شهری و روستایی در سطح استان ، در صورت عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی با شرکت گاز ، بروز این گونه حوادث در این استان دور از انتظار نخواهد بود.

شایان ذکر است در حال حاضر 21 شهر و 215 روستا در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می باشند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار