انصاری بسیجی جوان در گفت‌و گو با «بسیج»:

تلاش موکب‌ها امیدبخش زلزله زدگان است

انصاری گفت: در ایام اربعین به کمک جریان امام رضایی‌ها رفتیم که با کمک آستان مقدس امام رضا علیه السلام که فعالیت‌هایی در مرز‌های ایران و عراق شورع کرده بود به آن‌ها در بخش سامرا کمک کردیم.
کد خبر: ۸۹۵۷۹۲۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
محمدرضا انصاری گفت:موکب‌ها در خصوص برق رسانی به کانکس‌ها و چادرها، فراهم سازی آب لوله کشی، نصب سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته، آوار برداری، تخلیه لاشه گوسفندان از زیرآوار، خارج سازی علوفه‌های دامی و گندم‌های روستاییان از زیرآوار و پوشاندن آن به وسیله نایلون به زلزله زدگان کمک می‌کنند.
محمد رضا انصاری بسیجی جوان اهل قم در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در ایام اربعین به کمک جریان امام رضایی‌ها رفتیم که با کمک آستان مقدس امام رضا علیه السلام که فعالیت‌هایی در مرز‌های ایران و عراق شورع کرده بود به آن‌ها در بخش سامرا کمک کردیم.
وی پیرامون موکب‌هایی که مستقیم از اربعین در خدمت زلزله زدگان قرار گرفتند بیان کرد: تیمی که به عنوان موکب دار در مسیر سامرا مشغول به کار بود، در قصر شیرین به کمک امام رضایی‌ها با ۱۳۰ نفر از اعضای فاتحین در روز‌های اول بعد از زلزله شروع به کمک رسانی به زلزله زدگان کردیم.
انصاری تصریح کرد که محل استقرار موکب‌ها در قصر شیرین بوده است که از آنجا چهل خودرو در اختیار ما بود و حدود ۶۰ عدد روستا را پوشش می‌دادیم و در هفته اول پس از زلزله هر روز تیمی شامل چهار نفر آذوقه مثل آب، نان، کنسرو، لباس، پتو و چادر را بین زلزله زدگان تقسیم می‌کردند و نیز در هفته دوم پس از زلزله به کمک سپاه استانی قم در دهستان قلعه که شامل چهارده روستاست مستقر شدیم و تا کنون نیز در این منطقه هستیم.
وی در ادامه مطلب افزود: در حال حاضر در روستای تپه رشت نقطه صفر مرزی و روستای تیله کوه دارای قرارگاه هستیم که در اسکان موقت که همان بحث کانکس‌ها، برق رسانی به کانکس‌ها و چادرها، فراهم سازی آب لوله کشی، نصب سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته، آوار برداری، تخلیه لاشه گوسفندان از زیرآوار، خارج سازی علوفه‌های دامی و گندم‌های روستاییان از زیرآوار و پوشاندن آن به وسیله نایلون مشغول به فعالیت هستیم.
انصاری در پایان یادآورشد: از اقشار فاتحین هستم، فاتحین همان مدافعان حرم هستند که به جنگ با داعش در سوریه می‌روند و افرادی از آن‌ها که در ایران حضوردارند مشغول فعالیت در بحث آموزش هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار