مدیر کل بهزستی استان کردستان با بیان اینکه مناسب سازی اماکن دولتی و عمومی مهمترین مطالبه معولان است، گفت: امیدواریم به جایی برسیم که تمامی معلولین استان بتوانند تنهایی به راحتی تردد کنند.
کد خبر: ۸۹۵۸۰۱۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صباح قریشی، مدیر کل بهزستی استان کردستان امروز (۱۳ آذر) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در سنندج با تبریک روز جهانی معلولین و هفته وحدت اظهار کرد: دغدغه اصلی معلولین مناسب سازی محیطی، مبلمان شهری و فضاسازی ادارات و سازمان‌های دولتی است.

مدیر کل بهزیستی کردستان، با بیان اینکه سری از ادارت و سازمان‌های دولتی مناسب سازی را جدی گرفتند، عنوان کرد: امیدواریم در استان به جایی برسیم که تمامی معلولین استان بتوانند تنهایی به راحتی تردد کنند و مشکلی نداشته باشند.

وی به ستاد پیگیری مناسب سازی محیطی برای معلولان در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: بعد از تشکیل این ستاد از ۲ سال گذشته و دادن ماموریت به استان، نظارت و ارزیابی‌های قابل توجهی در راستای پیگیری مطالبات معلولین از دستگاه‌های دولتی انجام شد.

قریشی، با تاکید بر دیده شدن معلولین اذعان کرد: ما باید برای یک نفر هم که شده راه را هموار کنیم چرا که مهمترین چیزی که باعث مستقل شدن یک معلول می‌شودف مناسب سازی است.

وی با بیان اینکه مناسب سازی اماکن دولتی و عمومی نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: خوشبختانه در سال ۹۵، استان کردستان در عملکرد دبیرخانه ستاد مناسب سازی نسبت به دیگر استان‌های کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

قریشی به قانون استخدام سه درصد معلولان در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و افزود: معلولانی که در آزمون استخدامی پذیرفته شده باشند و جز افراد مصاحبه شونده باشند شامل این قانون می‌شوند که در سال ۹۵ این مهم در استان عملیاتی شد و ما در این زمینه پشت نوبتی نداریم.

مدیر کل بهزیستی کردستان به اجرای طرح تسهیلات مسکن دومعلولیتی اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۲ خانواده مشمول این طرح در استان شناسایی شد که ۳۴ واحد تحویل مشمولان داده شد و ۳۵ واحد دیگر نیز آماده تحویل است.

قریشی، با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در سال‌های اخیر همچنین گفت: ظرف ۲ سال گذشته اعتبارات خوبی در زمینه وسایل تنظیفی که از مطالبات معلولین است، در استان اختصاص داده شده است.

سینا کریمی، رئیس انجمن ضایعات نخاعی استان کردستان نیز در ادامه این جلسه خواستار حمایت همه دستگاه‌ها از معلولین شد و اظهار کرد: حمایت از معلولین نباید منحصر به بهزیستی شود و در قانون حمایت از معلولان ۱۵ دستگاه دولتی موظف به حمایت از معلولان شده اند.

گیلاسی، یکی دیگر از معلولان ضایعه نخاعی استان خاطر نشان کرد: معلولان فقط نیازمند مناسب سازی هستند و لازم است استاندار کردستان به مدیران سازمان‌های دولتی در خصوص مناسب سازی محیطی اداری نمره بدهد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات