خبرهای داغ:
پیکر «ازبرعلی حاجوی» معروف به «ریزعلی خاجوی- دهقان فداکار» پس از تشییع باشکوه مردمی در جوار امامزاده اسماعیل(ع) آرام گرفت.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۰۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با حضور جمع کثیری از همشهریان و تنی چند از مسئولان و مقامات و شخصیت‌های مهم کشوری، استانی و شهرستانی مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر دهقان فداکار در زادگاهش میانه به شکل باشکوهی برگزار شد.

   اَزبرعلی حاجوی معروف به ریز علی خواجوی یا همان دهقان فداکار درس فارسی سوم دبستان، در پنجم اسفندماه سال ۱۳۰۹ در روستای قلعه جوق شهرستان میانه آذربایجان متولد شد.

وی در آذرماه سال ۱۳۴۱ در سن ۳۲ سالگی شب‌هنگام، زمانی که می‌خواست با جناق خود را با قطار راهی شهر کند، متوجه مسدود بودن مسیر قطار شد، آن شب کوه ریزش کرده بود و تکه سنگ‌های بزرگی مسیر قطار را بسته بودند، در آن هنگام ریز علی خواجوی متوجه نزدیک شدن قطار شد و برای جلوگیری از برخورد قطار با سنگ‌ها کت خود را آتش زد و به سمت قطار شروع به دویدن کرد و با این کار نتوانست که لوکوموتیوران را آگاه کند و درنهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری خود توانست که قطار را متوقف کند و باعث جلوگیری از مرگ چندین مسافر قطار شد، به همین خاطر وی را به‌عنوان یک قهرمان ملی می‌شناسیم.

   این قهرمان ملی داستان‌های کودکی طی هفته‌های اخیر به علت عارضه شدید ریوی ابتدا در بیمارستان خاتم‌الانبیاء میانه بستری و درنهایت شامگاه روز شنبه ۱۱ آذرماه سال جاری در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

   پیکر این شخصیت بزرگ و نماد ایثار و ازخودگذشتگی مردم ایران‌زمین صبح امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه با حضور پرشور همشهریان و مردم، مسئولین و مقامات کشوری، استانی و شهرستانی با تشییع از محل میدان نماز به سمت مسجد جامع میانه در نهایت در جوار بارگاه ملکوتی امام‌زاده اسماعیل (ع) این شهر آرام گرفت.

ارسال نظرات