خبرهای داغ:
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مطرح کرد

وجود 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: این کانون‌ها در سال 71 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شدند و اکنون 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور داریم.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۵۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به سابقه کانون‌های مساجد اظهار کرد: حدود یک ربع قرن از تشکیل این کانون‌ها می‌گذرد و کانون‌های مساجد اقدامات فرهنگی زیادی داشتند.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال 71 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شدند و اکنون 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور داریم، بیش از 50 درصد کانون‌های فرهنگی مساجد در روستاها و شهرهای کوچک است و 14 هزار کتابخانه در مساجد کشور داریم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: این کانون‌ها به فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت توجه زیادی دارند، جشنواره مدهامتان کانون‌های مساجد در حوزه قرآن است و افراد بین 18 تا 30 سال در این جشنواره شرکت می‌کنند، برای برگزاری جشنواره مدهامتان با سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات هماهنگی داریم.

ارزانی با اشاره به مکان برگزاری جشنواره مدهامتان اظهار کرد: امسال این جشنواره در مشهد برگزار می‌شود، این شهر پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 است، امسال حدود 17 هزار و 300 نفر در جشنواره مدهامتان شرکت کردند و مرحله کشوری جشنواره هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مساجد کشور طرح تلاوت نور برگزار می‌شود و نمازگزاران در این طرح هر شب یک صفحه از قرآن را می‌خوانند، این طرح از کانون‌های فرهنگی مساجد آغاز شد و در سطح کشور گسترش پیدا کرد.

ارسال نظرات