یکی از بسیجیان فعال در حوزه گردشگری در گفتگو با «بسیج»:

گردشگری صنعت سودآوری است/ صنعت گردشگری جایگزین درآمدهای نفتی شود

محمدمهدی تقواییان گفت: گردشگری صنعت سودآوری است از اینرو صنعت گردشگری می تواند به یکی از صنایع مهم و پر اهمیت اقتصادی در شرایط مختلف محسوب شود و صنعت گردشگری می تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۷۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹

محمد مهدی تقواییان کاخکی یکی از بسیجیان فعال در حوزه اقتصادگردشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: صنعت گردشگری در گذشته هم از قدمت خوبی برخوردار بوده است اما در حال حاضر به صورت یک صنعت سودآور درآمده است و مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا قرار گرفته است. با توجه به اینکه کشورمان نیز از یک میراث کهن فرهنگی و مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری برخوردار است از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه گردشگری صنعت سودآوری است افزود: صنعت گردشگری می تواند به یکی از صنایع مهم و پر اهمیت اقتصادی در شرایط مختلف محسوب شود و صنعت گردشگری می تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: صنعت گردشگری از جمله راه های همسو با اقتصاد مقاومتی است که در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی می تواند جایگزین مناسبی محسوب شود.

تقواییان کاخکی در پایان خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری یکی از صنایع سودآور است که می تواند منافع زیادی را برای کشورمان داشته باشد و درآمدهای ارزی برای اقتصاد کشورمان ایجاد کند ولی متاسفانه برخی از مسوولان نه تنها به اهمیت صنعت گردشگری پی نبرده چراکه گردشگری را منحصر در آثار باستانی تاریخی محدود و منحصر می دانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار