خبرهای داغ:
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند عنوان کرد
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با بیان اینکه تجلیل از مقام شامخ شعر و ادب فارسی وظیفه است، گفت: امیدوارم در تمام بخش‌ها این کار را انجام داده و قدردان گوشه‌ای از تلاش‌های پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر نهاوند باشیم.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۸۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

لزوم قدردانی از تلاش‌های پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند، مسئول کانون بسیج هنرمندان، مسئول خانه شعر و ادب استان و مسئول انجمن ادبی سرای سخن نهاوند از سال‌ها تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر اساتید محمد ساکی و نعمت اله معماریان از شعرا و نویسندگان پیشکسوت و صاحب نام نهاوند در منزل ایشان تجلیل کردند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در این مراسم اظهار داشت: تجلیل از مقام شامخ شعر و ادب فارسی وظیفه‌ای است که عمل به آن برای همه ما افتخار است.

محمود مصباح افزود: حضور در جوار اساتید با سابقه و پیشکسوتی که عمر و جوانی و زندگی خویش را صرف خدمت به فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی کرده و تلاش کردند نام ایران را در هماره تاریخ بگسترانند، افتخار است و ما باید زحمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی این بزرگواران را که نمی توان با کلمات و جملات و ... جبران کرد در حد وسع و توان قدردان و سپاسگزار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین شاخصه‌های این دو بزرگوار صبر و صداقت آنها است، چراکه سال‌های عمر خویش را فارغ از هیاهوهای محیط بیرون صرف علم‌آموزی و علم اندوزی کردند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند ادامه داد: امیدوارم این حرکتی که امروز شروع شده روندی جاری داشته و از این پس بتوانیم در تمام بخش‌ها این کار را انجام داده و قدردان گوشه ای از تلاش‌های پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر نهاوند باشیم.

مسئول خانه شعر و ادب استان همدان نیز گفت: در نهاوند که مهد علم و ادب و فرهنگ و تاریخ است، هنرمندانی می‌زیسته و هستند که مایه افتخار این مرز و بوم بوده، از علما و شهدا گرفته تا هنرمندان بزرگی که حتی نخواسته‌اند نامشان در هیچ جا آورده شود.

عباس یادگاری افزود: امروز در خدمت دو نفر از این افتخاران و پیشکسوتانی هستیم که عمر و هستی خود را به پای اخلاص گذاشته و قدم‌های بسیار خوبی در راستای ترویج و تقویت هنر و فرهنگ اسلامی ایرانی برداشتند و امروز به عنوان یکی از بهترین روزهای زندگی من رقم خواهد خورد.

وی ابراز داشت: کسب عناوین مختلف در جشنواره‌های استانی، ملی و منطقه ای، چاپ چندین جلد کتاب در بخش‌های مختلف شعر، داستان و نویسندگی، تدریس در حوزه های مختلف هنری و فعالیت در برنامه های مختلف از جمله فاکتورها و شاخصه‌هایی است که ما را بر آن داشت تا از مقام شامخ این عزیزان قدردانی کنیم و خوشحال هستیم که امروز در این محفل گرم میهمان این بزرگوارن هستیم.

در ادامه این دیدار از جایگاه هنری فرهنگی استاد محمد ساکی و استاد نعمت اله معماریان از پیشکسوتان عرصه شعر و داستان و نویسندگی نهاوند تجلیل و هدایایی به رسم یاد بود به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات