عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در یادواره شهدای مدافع حرم و پنج شهید گمنام برازجان در گلزار شهدای گمنام برازجان گفت: شهدا نه با پای غریزه بلکه با پای وظیفه حرکت می­ کردند.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۹۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام حسین جوشقانیان اظهار کرد: در قرآن مجید بر فرهنگ ایثار و شهادت تأکید فراوان شده است به طوری که 600 آیه از قرآن، آیات جهاد و شهادت است که اگر این فرهنگ در جامعه اقامه شود دشمنان هیچ گزندی نمی­ توانند به ما برسانند.

وی تصریح کرد: شهدای ما چون به خداوند متعال ایمان داشتند ترس از دشمن در وجودشان راه نداشت و نظام سلطه برای آن­ ها ابر قدرت نبود و در واقع چون با خدا بودند غیر خدا در نگاهشان، حقیر بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اجر دو شهید را می­ برند فقط به خاطر خدا قدم در این راه گذاشتند و به پیروزی رسیدند در حالی که امام خمینی (ره) را چهره به چهره درک نکرده بودند امّا فدایی ایشان بودند.

حجت الاسلام جوشقانیان تأکید کرد: شهدای ما دین محور بودند امّا متأسفانه این مسئله امروز در جامعه ما کم رنگ شده است و به همین علّت است که ما در جامعه با مشکلات گوناگون در عرصه­ های مختلف روبرو هستیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها