یکی از بسیجیان فعال در عرصه اقتصادی در گفتگو با بسیج عنوان کرد
محمد مهدی تقواییان کاخکی با بیان اینکه جاذبه های مذهبی ، هرساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند افزود: مسوولان باید درآمد ناشی از گردشگران مذهبی را نادیده نگرفته و این صنعت را جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۹۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

محمدمهدی تقواییان کاخکی فعال بسیجی در عرصه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: گردشگری مذهبی یکی از رایج ترین اشکال گردشگری در سراسر جهان است که سابقه به قرون و اعصار گذشته بر می گردد و سفرها و بازدیدهایی شامل می شود که اصلی ترین هدف از آنها تجربه ای مذهبی است.

وی با بیان اینکه جاذبه های مذهبی ، هرساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند افزود: مسوولان باید درآمد ناشی از گردشگران مذهبی را نادیده نگرفته و جدی مد نظر قرار دهند از اینرو درصدد باشند که هر چه بیشتر نسبت به گردشگری مذهبی انسجام و سازمان دهی بیشتری را برنامه ریزی و تدوین کنند.

تقواییان کاخکی در ادامه افزود: تامین ساختارهای اجتماعی، فراهمی حمل و نقل و معرفی صنایع دستی محلی می تواند برای هریک از مناطق مذهبی توجیه اقتصادی داشته و اشتغالزایی را برای مردم بومی فراهم کند.

این فعال بسیجی خاطر نشان کرد: تولید و فروش صنایع دستی قدیمی طرح ها و تولیدات باستانی مناطق مختلف در مراکز گردشگری مذهبی و زیارتی می تواند نقش بسزایی در درآمدزایی مناطق مختلف داشته باشد از اینرو ضروری است مدیران برنامه ریزی لازم در جهت رونق بیشتر و فراهمی بازار مناسب را برای گردشگران و تولیدکنندگان محلی را ایجاد کنند.

این فعال اقتصادی در پایان افزود: بسیاری از مسوولان تصور می کنند که تنها گردشگری در آثار باستانی و تاریخی برمی گردد این در حالی است که گردشگری مذهبی نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد.

ارسال نظرات