‌رئیس دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت با بیان اینکه فعلاً توان رسیدن به استانداردهای یورو 4، 5 و 6 در کشور وجود ندارد؛ گفت: باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۹۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶


به گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی میرسلیم در نشست خبری دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت که صبح امروز برگزار شد، گفت: مهمترین اصل در  همایش امروز مربوط به مصرف سوخت، کیفیت سوخت و آلودگی هوا در کشور است و برای رفع این معضلات باید اقدامات فنی در تولید خودرو  ایجاد شود.

وی با اشاره به کیفیت بنزین داخل کشور اظهار داشت:‌ برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا باید در کنار ارتقای فنی خودروها کیفیت سوخت خروجی از پالایشگاه‌ها نیز افزایش یابد.

‌رییس دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت در ادامه بیان کرد: خودروها سرمنشا 80 درصد آلایندگی‌ها هستند،‌ ایران دارای مزیت‌های خاص خدادادی است و باید از این مزیت‌ها همچون گاز طبیعی استفاده شود، چراکه گاز طبیعی کاهش تولید co2 را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استاندارد محصولات و سوخت کشور بر پایه استاندارد یورو 4 است، افزود:  باید در آینده به استاندارد یورو 5 دست یابیم،‌ رعایت استاندارد آلایندگی و سوخت یورو 5 مستلزم طراحی و تولید موتورها و سوخت باکیفیت در کشور است.

میرسلیم با اشاره به اینکه در حال حاضر توان رسیدن به استانداردهای یورو 4، 5 و 6 وجود ندارد، اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا پیدا کند که البته با دستگاه‌های تولیدی فعلی که از 40 سال پیش در کارخانجات کشور وجود دارد، این امر امکان‌پذیر نیست.

‌رییس دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت نبود زیرساخت‌های مناسب در کشور را دلیل عدم توجه خودروسازان داخلی به تولید محصولات با فناوری نوین بیان کرد و گفت: درآمدهای نفتی عامل وابستگی اقتصاد به دلار و واردات شده که این موضوع در برخی موارد منجر به واردات محصولات و قطعات خودرویی بی‌کیفیت در کشور شده است.

وی همچنین در رابطه با استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در کشور بیان کرد: استفاده از تکنولوژی نوین قابل قبول است اما نباید فراموش کرد اگر تامین نیروی برق خودروهای برقی بر پایه تولید از نیروگاه‌های حرارتی باشد تاثیری در کاهش آلودگی ندارد چراکه این روش از میزان تولید co2 نمی‌کاهد پس در نتیجه  باید به سمت تولید و عرضه محصولات هیبریدی حرکت کرد و در کنار آن باید تولید انرژی تجدیدپذیر و محصولاتی بر این اساس را در دستور کار قرار دهیم.

ارسال نظرات