امام جمعه دلگان:

وحدت یکی از سیاست های راهبردی نظام اسلامی شده است/ همبستگی میان مسلمانان از اصول مورد تاکید پیامبر اسلام

امام جمعه دلگان گفت: وحدت و همبستگی میان مسلمانان از اصول و ارزش های مورد تاکید پیامبر گرامی اسلام بوده است
کد خبر: ۸۹۵۸۲۵۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
به گزارش خبرنگار بسیج از دلگان، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلامی و هفته وحدت، گفت: در سیره پیامبر گرامی اسلام وحدت امت اسلامی از اصول و ارزش‌های مورد تاکید بوده است.

امام جمعه دلگان با بیان اینکه از منظر پیامبر اسلام، عزت، اقتدار و پیشرفت همه جانبه مسلمانان در پرتو وحدت و همبستگی در برابر دشمنان مشترک است، افزود: پیامبر اسلام وحدت امت اسلامی را از راهبرد‌های بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته است.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر برای تحقیق بخشیدن وحدت مسلمانان تلاش‌های فراوانی کرد، تصریح کرد: به گونه‌ای که اقتدار و عزت جامعه نوپای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و کار‌های ارائه شده از سوی پیامبر خاتم بود.

حجت الاسلام والمسلمین بامری با اشاره به اینکه اساس گسترش اسلام نیز به خاطر وحدت میان مسلمین و مبارزه شدید با هر گونه اختلاف و درگیری میان امت اسلامی بوده است، ادامه داد: دعوت به وحدت یکی از عوامل جلب مردم به سوی اسلام و گسترش ندای اسلام در منطقه جزیره العرب شد.

امام جمعه دلگان با تاکید بر اینکه امروز هم تنها نسخه نجات بخش امت اسلام از مکر و دسیسه دشمنان عمل به این آموزه الهی است، اضافه کرد: وحدت مطالبه حضرت حق است که فرمود:: همگی به ریسمان الهی که همان قرآن است، چنگ بزنید.

وی با بیان اینکه مسلمانان با تمسک به آموزه‌های دین مبین اسلام از تفرقه و جدایی دوری کنند، گفت: اگر بر اساس این دستور الهی و این مطالبه حضرت حق جهان اسلام عمل می‌کرد و متحد می‌شد، هیچ مشکلی در دنیای اسلام ایجاد نمی‌شد و دشمنان با وحدت امت اسلامی دچار شکست می‌شدند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه دشمن به خاطر اینکه اهداف خود برسد، تمام تلاش خود را برای از بین بردن وحدت مسلمانان انجام می‌دهد، اظهار کرد: لذا می‌بینیم که دشمن با برنامه ریزی‌های با ایجاد گروه‌ها و جریانات تندرو و تکفیری مانند داعش از ظرفیت امت اسلامی علیه امت اسلامی استفاده می‌کند.

امام جمعه دلگان خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام که یکی از سیاست‌های راهبردی نظام اسلامی که توسط بنیان گذار انقلاب اسلامی ارائه شده است و هم اکنون هم رهبر معظم انقلاب بر وحدت میان امت اسلامی اصرار دارند.
ارسال نظرات