نهمین همایش منادیان وحدت و دومین همایش سادات به همت سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد
کد خبر: ۸۹۵۸۳۱۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نهمین همایش منادیان وحدت و دومین همایش سادات امسال به گونه‌ای زیبا رقم خورد، به طوریکه اکثر مردم روستای صلوات آباد در این همایش پر شور که به همت سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد شرکت داشتند.
حجت الاسلام مختار کرمی مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: خداوند متعال پس از تاکید بر صلح و هم زیستی در جامعه‌ی اسلامی، تکلیف و حکم نجاتی بر عهده‌ی ما انسات‌ها گذاشته است و در قرآن می‌فرمایند؛ به درستی مومنان برادران همدیگرند و این توصیه‌ی قرآن کریم اگر سرلوحه‌ی زندکی قرار گیرد و کلام خداوند را چراغ راه خود قرار دهیم تا هیچ مشکلی در سرار ما قرار نگیرد.

وی افزود: ما بعنوان مسلمان و پیروان حضرت محمد (ص) باید در مسیر نبوی و در مسیر کلام حق حرکت کنیم، اما متاسفانه گاهی از کلام حق غافل می‌شویم.

وی افزود: احترام به سادات مزد رسالت پیامبر اکرم (ص) است و همه‌ی ما وظیفه داریم سادات را تکریم کنیم.


حجت الاسلام کرمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعداد کثیری سادات در روستای صلوات آبتد وجود دارد لذا نهمین همایش منادیان وحدت و دومین همایش سادات نبوی در این روستا برگزار گردید.

وی اظهارداشت: مردم ما در جریان حادثه زلزله کرمانشاه مسئولانه به داد مردم آسیب دیده رسیدند و این خود گواه محکمی بر انجام موثر کار‌ها توسط مردم است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از عدم حضور برخی از مسئولان استان علی رغم دعوت آن‌ها در این مراسم گلایه کرد و گفت: انتظار می‌رفت مسئولان حضوری فعالانه در چنین برنامه‌هایی داشته باشند.


وی در پایان گفت: بیش از ۱۳۰ هزار نفر سادات در استان کردستان زندگی می‌کنند که رتبه‌ی پنجم کشوری را دارا هستیم.


مسوولین ما را دریابند

در ادامه؛ عادل صلواتی بخشدار روستای صلوات آباد سنندج ضمن تبریک هفته مولود اظهار کرد: روستای صلوات آباد دارای ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است که این نیازمند توجه هر چه بیشتر مسوولین به این روستا و رسیی به مشکلات است.

وی ضمن گلایه از مسوولین جهت رسیدگی به مشکلات این روستا گفت: مسوولین ما را دریابند و انتظار داریم که پیشتر به این مشکلات مردم رسیدگی شود.


وی افزود: در روستای صلوات آباد کار‌های زیادی صورت گرفته، اما از مسوولان و نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی بیشتر به این روستا را داریم.

بخشدار صلوات‌آباد، اسفالت این روستا، مرمت زیارتگاه سیدابراهیم که یکی از اماکن مدهبی و گردشگری این روستا است را نیازمند توجه مسوولان خواند.


احداث مقبره سیدابراهیم به زودی در صلوات‌آباد

حجت‌الاسلام مهدی فرزی رئیس دفتر نماینده، ولی فقیه در کردستان در ادامه با بیان اینکه کردستان تجلی‌گاه وحدت ملی است افزود: امروز مردم برای فرزندان پیامبر نیز جایگاه قائلند و سادات به عنوان ذریه و فرزند رسول الله مورد تکریم مردم هستند.

وی ادامه داد: به واسطه شخصیت معنوی و اهل عرفان سیدابراهیم در روستای صلوات‌آباد خیرات و برکات بر مردم نازل می‌شود و سال آینده مقبره‌ی سید ابراهیم در این روستا احداث خواهد شد.


درپایان این همایش، از کتابی با عنوان سادات نبوی نوشته جواد حیدرپور که در هزار نسخه به چاپ رسیده، رونمایی شد و علاقمندان می‌توانند این کتاب را به قیمت ۵۵ هزار ریال از کتابفروشی‌های سطح استان خریداری کنند.

این کتاب دارای پنج فصل با عناوین سادات و اسلام، جایگاه و مقام سادات در اسلام، جایگاه نقابت در اسلام، سادات در کردستان و سادات در سنندج است و در مقدمه این کتاب به نقش سادات در فرهنگ و ادب کردی پرداخته شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات