رئیس انجمن بومی و سرود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: طنین موسیقی و آیین‌های کهن سنتی و محلی گروه‌های برتر اقوام استان‌های شمالی کشور دیشب در آمل اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۵۱
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حشمت اله ایاز افزود: در این همایش، گروه برتر موسقی سنتی و محلی اقوام  مقامچیلار  از استان گلستان، عاشقیلار از آذربایجان  و گروه‌های موسیقی بومی و محلی از مازندران و گیلان به اجرا‌ی برنامه پرداختند.

رئیس انجمن بومی و سرود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: احیای آئین‌ها و سنت‌های منطقه و برقراری ارتباط‌های فرهنگی و پیوند اقوام مختلف استان‌های کشور و آشنایی با موسیقی، آداب و رسوم و گویش‌ها، اجرای نوروزخوانی، تشلاک سما، عروس برون، رقص محلی و مجمه سری از اهداف مهم برگزاری نهمین دوره این همایش بوده است.

حشمت اله ایاز افزود: حضور گروه‌های آیینی استان‌های شمالی به خصوص از مازندران در این همایش بسیار پرشور بود و استقبال خوبی که شهروندان از این همایش داشتند، نشان دهنده این مهم هست که جایگاه همایش‌های آیینی برای مردم دارای اهمیت بوده است.

وی برگزاری همایش موسیقی و آیینی اقوام خطه شمال کشور را بستری مناسب برای معرفی فرهنگ بومی دانست و گفت: باید سرمایه‌های فرهنگی استان را حفظ کرد و برای معرفی آن باید همه استعداد‌های هنری مازندران را پای کار آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها