خبرهای داغ:
نایب رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه نقاط آسیب‌پذیر شهر مقدس قم باید شناسایی شود، گفت: اگر این امر را دنبال کنیم می‌توانیم در مرحله بعدی به استانداردسازی‌ها و رفع مشکلات بپردازیم تا در هنگام وقوع خطر کمترین تلفات را داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۵۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن بختیاری دوشنبه شب در هجدهمین نشست شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از کشورها در مورد حادثه زلزله تجربیات مطلوبی را کسب کرده‌اند، اظهار کرد: باید بتوانیم از تجربیات این کشورها در کشور ایران و شهر قم استفاده کنیم هر چند در این زمینه باید تفاوت شرایط جغرافیایی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه استانداردها در برخی از موارد رعایت نمی‌شود، اضافه کرد: باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی جدی را دنبال کنیم تا ساخت و سازها بر اساس استانداردها دنبال شود و در هنگام بحران مشکل افزایش نیابد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در مورد زلزله مطالعات مورد نیاز باید دنبال شود تا در هنگام حادثه بتوانیم امدادرسانی به مردم را به شیوه مطلوب دنبال کنیم؛ اکنون برخی از مطالعات انجام شده اما تکمیل نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است در حالی که محل‌های گسل در این مطالعات مشخص است.

وی با بیان اینکه نقاط آسیب‌پذیر شهر مقدس قم باید شناسایی شود، گفت: اگر این امر را دنبال کنیم می‌توانیم در مرحله بعدی به استانداردسازی‌ها و رفع مشکلات بپردازیم تا در هنگام وقوع خطر کمترین تلفات را داشته باشیم.

بختیاری مدیران استان باید به صورت جدی در حوزه مدیریت بحران وارد شوند، تصریح کرد:‌ باید خودمان را برای یک زلزله بزرگ آماده کنیم تا در صورت رخ دادن زلزله‌های کوچک با مشکلات بزرگ روبرو نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها