پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم در گفتگو با «بسیج»:
شمس اللهی گفت: امام راحل (ره) با نظريه وحدت امت اسلامي تمام اين مذاهب را حول محور مشتركات گرد آورد و اجازه چند پاره شدن امت اسلامي را نداد و اين منشاء قدرت در جمهوري اسلامي شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۶۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

وحدت شیعه و سنی میراث گرانبهای انقلاب اسلامی استعبدالصالح شمس اللهی نویسنده و پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: از ترفندها و مكرهاي كهنه اي كه دشمن در طول تاريخ براي تسلط بر جوامع به كار مي برد ايجاد تفرقه و اختلاف است.

 وی افزود: همانطور كه مي دانيد جمعيت قدرت مي آورد هم قدرت مادي و هم قدرت معنوي و روحي و دشمن از اين قدرت مي ترسد پس بايد اختلاف ايجاد كند تا جمعيت بزرگ قدرتمند به گروه هاي كوچك تبديل شود و قدرتشان كم شود تا بشود بر گرده آنها سوار شد و غارتشان كرد و آنها را به بردگي كشيد.

 پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم تصریح کرد:  يكي از مؤثر ترين ابزار براي تفرقه سازي ايجاد اختلافات مذهبي و ديني است. در تمام اديان الهي اعتقادات مختلفي وجود دارد و معمولا اديان به فرقه‌های مختلفي تقسيم ميشوند و مخصوص اسلام نيست اما مهم آن است كه اين فرقه هاي اعتقادي موجب تفرقه و جنگ و نزاع نشوند چرا كه اگر این اتفاق بیفتد ديگر قدرتي براي حفظ مشتركات باقي نمي ماند.

 شمس اللهی بیان داشت: انقلاب اسلامي با احياي نظريه وحدت امت اسلامي جلوي اين تفرقه را گرفت در مملكتي كه مذاهب مختلف از شيعه تا سني تا صوفيان و غیره زندگي مي كنند زمينه براي تفرقه و جنگ داخلي بسيار مستعد است اما امام راحل (ره)  با نظريه وحدت امت اسلامي تمام اين مذاهب را حول محور مشتركات گرد آورد و اجازه چند پاره شدن امت اسلامي را نداد و اين منشاء قدرت در جمهوري اسلامي شد.

 وی اظهار داشت: علمای اسلام هم از اين نظريه پيروي كردند و امروز در ميان علماي تراز اول حكم حرمت توهين به مقدسات مذاهب مختلف يك حكم قطعي است و مقام معظم رهبري نيز بارها بر اين مسئله تاكيد كرده اند و همهگان را به جاي توهين به گفتگوي منطقي و علمي دعوت نموده اند و اين چيزي است كه مسير حق را باز مي كند.

 پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم ادامه داد: بگذاريد صريح بگويم اگر مرجعي را ديديد كه در وجوب وحدت امت اسلامي خدشه وارد مي كند و يا حكم حرمت توهين به مقدسات را زير سوال مي برد و يا جوانها را براي برگزاري مراسمات اختلاف بر انگيز تهييج مي کند مرجعيت كه هيچ فهم ابتدائي ايشان از احكام شرعي را به راحتي مي‌توان زير سوال برد. 

 وحدت شیعه و سنی برای دشمن از صدها بمب اتم خطرناکتر است 

 شمس اللهی گفت: كاري كه جمهوري اسلامي كرد اين بود كه جلوي هنديزه شدن ايران را گرفت، هند كشور پرجمعيت و پر سرمايه ايست اما در اين كشور نزديك به 4000 دين وجود دارد و به آن فستيوال اديان گفته مي شود و اين اديان دائما در حال نزاع هاي كوچك و بزرگ بوده و هستند لذا كشوري به اين عظمت هيچگاه نتوانست يك كشور قدرتمند حتي در سطح منطقه اي باشد حتي با وجود داشتن بمب اتم باز هم در عرصه بين المللي ضعيف است چرا كه بمب اتم آن پشتوانه مردمي و قدرت يد واحده را پشت سر خود ندارد.

 

ارسال نظرات