حلقه صالحین شهید شهریاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه ابوذر با محوریت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه بین المللی دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۴۴۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، این حلقه با حضور استادیار ناحیه حجت الاسلام قنبری و دبیر حلقه سرگرد ابراهیمی پور فرمانده ناحیه و مربیان حوزه‌ها با محوریت کتاب و تاثیرات آن در حلقه‌های صالحین و راهکار‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

سرگرد محمد جواد ابراهیمی پور در این حلقه گفت: تاثیر صحبت در حلقه‌های صالحین بصورت مقطعی می‌باشد، ولی کتاب بدلیل تمرکز برای خواندن آن تاثیر ماندگارتری در ذهن متربی می‌گذارد.

وی افزود: دشمن برای متقاعد کردن فرد برای تغییر پوشش و رفتار از استدلال استفاده نمی‌کند که حسن و معایب را بازگو کند، از روش غیر مستقیم استفاده می‌کند با بزرگنمایی و تبدیل به قهرمان کردن یک هنرپیشه، خود به خود باعث الگوگیری می‌شود، متاسفانه از روش‌های غیر مستقیم غفلت می‌کنیم بجای نشستن و صحبت در حلقه‌های صالحین از مضامینی که برای زندگی فرد کاربردی ندارد استفاده می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ابوذر گفت: کتاب شهید ناصری آنقدر در من تاثیر گذاشته که در بحث صبر کردن در برابر مشکلات، سختی‌ها و سنگ اندازی‌ها هم درس گرفتم و هم پایدار است، حال اگر سرگروهی این داستان واقعی را بخواهد منتقل کند این هنر را ندارد، چون با خواندن در حال ارتباط برقرارکردن و اثرپذیری سخنران بسیار کوتاه است. مثلا در کتاب شهید فرومندی آمده است شهیدفرومندی با مسئولیت فرمانده سپاه سبزوار بعد از اخراج از سپاه بجای اینکه کلا معرکه را ترک کند بصورت نیروی بسیجی در لشگر پنج نصر جانشین فرمانده حاج باقر قالیباف شروع به فعالیت می‌کند که بعد با وساطت حاج باقر به سپاه باز میگردد که تشبیه آن سنگر که ایشان را باز می‌گردانند به سپاه و لباس سبز رو به ایشان می‌دهند ایشان قسم یاد می‌کنند تا آخر عمرشان لباس مقدس سپاه را از تن در نیاورند، که این لباسی که در محل کار به تن می‌کنم نگاه من رو عوض کرد، ما از این ظرفیت‌ها غافلیم.

وی گفت: می‌شود در بحث درس آمادگی دفاعی از توان خود استفاده کرد و شخص برای نمره دفاعی یکی از کتاب‌های شهدا را مطالعه و در کلاس ارائه دهد.

در ادامه استادیار ناحیه حجت الاسلام قنبری و مربیان حوزه‌ها به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها