رئیس همایش بین‌المللی مناظرات رضوی گفت: تیزی برهان پیامبر گرامی اسلام برنده‌تر از تیزی لبه شمشیر ایشان بود و حضرت محمد (ص) با مودت و رحمت مثال زدنی اقدام به تبیین مواضع دین مبین اسلام کرده و به عنوان یکی از الگوهای شاخص دینی در جهان مطرح هستند.
کد خبر: ۸۹۵۸۵۰۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

مناظره یکی از ضروریات عصر امروزی است/ تیزی برهان پیامبر برنده تر از تیزی شمشیر پیامبر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر امروز در سومین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در سالن کنفرانس فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: از جمله مسائل بسیار مهم در حوزه دین، نحوه چگونگی دعوت به باورهای مذهبی و مناسب سازی سبک‌های دعوت به اسلام است.

وی افزود: در سبک دعوت به دین اگر بنا بر اجبار و اکراه باشد تا دین را از لوث شرک و کفر خارج شود، یک دعوت بسیار نامناسبی انجام خواهد شد که خود مؤید هزاران فتنه دیگر خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: دین مبین اسلام دین رحمت و مودت بوده و به هیچ عنوان حکمی بر دفع فتنه در صورت فراهم شدن هزاران مشکل دیگر صادر نشده است.

عاملی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در مقابل کج‌فهمی‌های زمان بسیار حساس بودند، یادآور شد: اندیشمندانی که در مسیر خروج دین از لوث شرک و کفر در تلاش هستند، باید به سیره ائمه و اهل بیت (ع) که مودت و مهربانی را عجین با سبک دعوت اسلامی نمودند، توجه ویژه‌ای داشته باشند.



مناظره یکی از ضروریات عصر امروزی است/ تیزی برهان پیامبر برنده تر از تیزی شمشیر پیامبر است

وی با بیان اینکه باید فضای عرضه افکار و اندیشه‌ها در جامعه فراهم شود، گفت: نیاز ضروری دنیا توجه ویژه به مناظره و گفت‌وگو بوده و یکی از دلایل اصلی وجود خشونت و خون‌ریزی وسیع در نقاط مختلف جهان به دلیل زیرپا گذاشتن این اصل مهم است.

رئیس همایش بین‌المللی مناظرات رضوی با اشاره به اینکه تیزی برهان پیامبر گرامی اسلام برنده‌تر از تیزی لبه شمشیر ایشان بود، ادامه داد: حضرت محمد (ص) با مودت و رحمت مثال زدنی اقدام به تبیین مواضع دین مبین اسلام کرده و به عنوان یکی از الگوهای شاخص دینی در جهان مطرح هستند.

ارسال نظرات