مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: باید هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته هایی باشد که به تولید ، اشتغال و کارآفرینی منجر می شود
کد خبر: ۸۹۵۸۵۱۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان، خدانظر دریکوند به انعقاد تفاهم نامه همکاری با برخی از دستگاههای اجرایی اشاره کرد اظهار داشت : شهرداری ها در نهادینه کردن فرهنگ عمومی هم دستگاه تعلیم و تربیت را یاری دهند و در حوزه فرهنگ شهرنشینی هم می توان برنامه های مختلفی را اجرایی و عملیاتی کرد.


وی افزود: باید هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته هایی باشد که به تولید ، اشتغال و کارآفرینی منجر می شود و اگر این هدایت به سمت امور خدماتی گرایش کند به تولیدو اقتصاد جامعه کمک نخواهد کرد.


مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به ضرورت آگاهی و شناخت بیشتر خانواده ها ، رسانه ها و نهادهای فرهنگی در مورد رشته های تحصیلی و اولویت جامعه اشاره کردوگفت : آسیب عمده هدایت تحصیلی دانش آموزان گرایش کاذب و غیر واقعی به سمت رشته های خاص مانند تجربی است.

دریکوند خاطرنشان کرد: از کل 36هزار نفر داوطلبی که سال گذشته در کنکور سراسری شرکت کردند ، قریب به 24هزار داوطلب در رشته علوم تجربی شرکت کردندو این آسیبی است که می تواند برای جامعه مشکل ساز باشد.

وی بیان کرد: بی رونقی اقتصاد جامعه ؛ رکود صنایع و کارخانجات صنعتی و نبود صنعت فعال در جامعه و کمبود تجهیزات و امکانات هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش هم می توانند در این گرایش کاذب تاثیر گذار باشند.


ارسال نظرات