خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

در جبهه حق و باطل برد با علم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در دنیای امروز که مکتب ظلم و عدل در مقابل هم ایستادند برد با کسی است که علم دارد. علم جبهه ای است که پیروزی و شکست را رقم می زند و افسران آن دانشجویان و فرماندهان اساتید هستند.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۰۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در جمع نمایندگان تشکل های دانشجویی استان اظهارداشت: بخشی از مطالبات و دغدغه های دانشجویان نشات گرفته از تقصیر و برخی نشان از قصور دارد.

وی عنوان کرد: پاسخ گویی به این موضوعات در چند دقیقه ممکن نیست و باید وقت بگذاریم و از نمایندگان دانشجویان دعدت شود که مطالباتشان را مکتوب و حضوری مطرح کنند تا با دعوت از مسئولین زیربط مورد بررسی قرار گیرد.

وی دیدار با دانشجویان بسیار لذت بخش و مفید ارزیابی کرد و افزود: حیف است این آرمان ها و ایده های ذی قیمت که با اندیشه های آزاد گوهری ارزشمند است مورد غفلت قرار گیرد.

عبادی با تاکید بر اینکه این مشکلات همه جامعه است که چنانچه حل شود به نفع همه است و اگر بر زمین بماند برای همگان مضر است افزود: بسیاری از مشکلات به بیماری روحی و عقیدتی برمی گردد اگر علاج نکنیم باید آمادگی عقوبتی که برای خودمان ایجاد می کنیم باشیم.

وی با بیان اینکه روز دانشجو یعنی چه؟ اظهارداشت: انسان همانطور که از لحاظ فیزیکی و جسمانی نیاز به آب و مواد غذایی دارد به لحاظ تعبیه حواس به سمت سرچشمه می رود. تشنگی انسان را به سمت آب می برد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: از جهت معنوی و روحی عینا همین طور است که دانشجو به معنی عام در وجود انسان تعبیه شده است.

وی ادامه داد: همانچه که در شمارش احساس های انسان یکی خیلی پر رنگ است حس کنجکاوی است که این احساس مقدس منشا است انسان را به سمت علم می برد در عین حال گرا می دهد به آنکه اگر انسان کمبود علم پیدا کند یک نوع مرگ به سراغش می آید. کمبود آب مرگ فیزیکی می آورد و کمبود علم نیز مرگ برای جامعه و فرد دارد.

عبادی افزود: کلمه دانشجو در بحث انسان شناسی جایگاهی برای هر انسان دارد و ابتداعا بالقوه است و بعد از آن فراگیر می شود و انسان تشنه علم می شود .

وی با بیان اینکه علم از جهت حس کنجکاوی و احساس نیاز برای هر انسان جایگاه خاص خودش را دارد گفت: احساس نیاز به علم بالقوه در همه انسان ها وجود دارد و صرفا ابزار برای هرف دیگری نیست همان جایی که هیچ به نفع یا ضرر انسان نیست هر انسان ذاتا دانشجو است.

عبادی افزود: انسان بر خلاف سایر موجودات، حیوانات و نباتات که راهشان را در طبیعت بلد هستند راهش را بلد نیست انسان بدون علم حتی از ابتدایی ترین کارهای زندگی اش در مانده است.

وی افزود: تمام عالم کتاب و دفتر است و هرکس جز به راه علم و دانشجویی برود به بن بست می خورد. آنچه از عمر ما می گذرد که صرف تعلیم و تعلم شده است و بقیه عمر هرز شده است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز که مکتب ظلم و عدل در مقابل هم ایستادند برد با کسی است که علم دارد. علم جبهه ای است که پیروزی و شکست را رقم می زند و افسران آن دانشجویان و فرماندهان اساتید هستند.

وی گفت: اسلام دین علم است و معجره آن کتاب خدا و فریضه دین کسب علم است که اگر عقب بمانیم علل نامسلمانی ما است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها