درحالی پنچمین حراج سکه نیز در بانک کارگشایی با فروش بیش از ۴ هزار قطعه سکه به اتمام رسید که با خبرشدیم پشت تمام خریدهایی که از سوی دلال‌ها انجام می شود، "یک نفر" حضور دارد.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۱۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، از شنبه هفته گذشته تا کنون پنج جلسه حراج سکه در بانک کارگشایی برگزار شده و طبق اعلام مسئول این بانک تا کنون، 20 هزار قطعه سکه به فروش رسیده است.

 

مشاهدات عینی از محل برگزاری حراج سکه، حکایت از آن دارد که طی این پنج جلسه، پای ثابت حراج های بانکی، دلال های بازار سکه بوده اند. دلال‌هایی که صدای مردم را در آورده اند و عملاً اجازه نمیدهند تا مردم عادی هم دست پر از این حراج ها بیرون بروند.

 

مردم می گویند: دلال ها قیمت ها را خودشان بالا می برند و اجازه نمیدهند تا مردم با قیمت پایین، خرید کنند. این درحالی است که دلال ها معتقدند: مردم نباید به حراج بیایند و بازار را بهم بزنند.یکی از این دلال ها به خبرنگار ما می گوید: مردم در این حراج، هول می شوند و بدون اطلاع قیمت را بالا می برند و همین باعث می شود که سکه در حراج هم با حباب 120-130 هزار تومانی به فروش برسد.

 

اما نکته ای که مورد اعتراض مردم حاضر در سالن حراج سکه بود، حضور دائمی دلال هایی است که روزانه صدها سکه می خرند.افرادی که هر جلسه به سالن حراج می روند، تشخیص مردم عادی با دلال ها برایشان کاری بسیار ساده است؛ تعداد بسیاری از مردم به خبرنگار ما می گویند: فقط همین 20-30 دلالی که همیشه در حراج ها حضور دارند سکه می خرند.

 

ولی نکته ای که برای خبرنگار ما در جلسات حراج بسیار قابل تامل بود این است که دلال ها یا همان سکه فروش هایی که مدام گوشی به دست در سالن حراج راه می روند و قیمت بالا می برند، از یک نفر دستور می گیرند.یا بهتر بگوییم، سکه فروش هایی که می گویند همان لحظه سکه ها را می فروشند، واسطه یک فرد مشخص در بازار سکه هستند که برای او سکه می خرند.

 

مشاهدات روز گذشته بیانگر آن است که تقریبا پشت تمام خریدها، یک فرد مشخص بنام آقای (م) بود، که سکه های خریداری شده از سوی دلال ها به وی تعلق دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها