یک مخترع بسیجی در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد

اختراع دستگاه تهویه هلی کوپتر بدون استفاده از انرژی الکتریکی

رفیعی بیان کرد: این دستگاه بسیار سبک، قابل حمل و با طول عمر بالا و بدون نیاز به تعمیرات است چراکه هیچگونه انرژی الکتریکی در این سیستم استفاده نشده که بعد از مدتی خراب شود.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۱۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

سید احسان رفیعی مخترع و نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای کاهش مصرف اظهار داشت: یکی از اختراعات بنده در راستای اصلاح الگوی مصرف اختراع دستگاه تهویه هلی کوپترهای نظامی است.

وی با بیان این مطلب افزود: معمولاً در این هلی کوپتر ها از فیلتر استفاده نمی شود به دلیل اینکه فیلتر احتمال گرفتگی دارد و ممکن است وسیله پرنده را دچار مشکل کند.

این مخترع بسیجی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر این دستگاه را به دو کاناله ارتقا دادیم که افزایش چشمگیری در بازده جدایش ذرات را فراهم می کند. این وسیله با حضور مسئولان ستاد مشترک نیروهای مسلح تست شده است.

رفیعی تصریح کرد: این دستگاه علاوه بر کاربرد در هلی کوپتر ها، در سرمایش بسیار قوی نقاطی که به سرمایش نیاز داریم استفاده می شود. این وسیله خروجی هوای سرد را برای ما تامین می کند که تا منفی 40 درجه هم قابل دستیابی است.

نخبه بسیجی با اشاره به مزایای این دستگاه و کاهش مصرف اظهار داشت: این دستگاه بسیار سبک، قابل حمل و با طول عمر بالا و بدون نیاز به تعمیرات است چراکه هیچگونه انرژی الکتریکی در این سیستم استفاده نشده که بعد از مدتی خراب شود.

وی بیان کرد: متاسفانه حمایتی از بنده و اختراعاتم آنطور که باید و شاید لانجام نشده است. البته سازمان بسیج اساتید و بسیج مهندسین در حد توان حمایت هایی از ما کردند و ما تشکر می کنیم.

 

ارسال نظرات