خبرهای داغ:
محققان دریافته اند دارو‌ها به ضرر بدن انسان عمل کنند و در حقیقت سیستم ایمنی بدن را مقابله با باکتری‌ها ضعیف می کنند.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۲۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مخربی که استخوان‌ها را پوک می‌کنند! 

هرچقدر بیشتر نمک بخورید، کلسیم بیشتری از بدن‌تان دفع می‌شود؛ بنابراین، خوردن نمک نه تنها کمکی به استخوان‌ها نمی‌کند، بلکه باعث از دست رفتن استخوان‌های‌تان نیز خواهد شد؛ غذا‌هایی مثل نان‌های پرنمک، پنیر‌های شور، چیپس و کالباس بیشتر از دیگر مواد غذایی باعث تخریب استخوان‌ها خواهد شد.

کفش‌های تخت می‌توانند به کف پا آسیب برسانند

گاهی اوقات کفش تخت هم زیان‌آور است که البته دلیل آن بی‌اعتنایی به گودی کف پاست. اگر پای‌تان صاف است، این‌نوع کفش‌ها ضرر کمتری دارند. اما اگر پای شما کاملا گود است، بهتر است کفشی دیگری انتخاب کنید که بیشتر مناسب پای‌تان باشد. دنبال کفش‌های تخت انعطاف‌پذیر باشید که بهتر پای‌تان را کنترل می‌کنند.

کند شدن سوخت و ساز بدن با این اشتباهات/چرا پوست گردن سیاه می‌شود؟/طرز ایستادن نادرست باعث این درد می‌شود/مخربی که استخوان‌ها را پوک می‌کنند! 

طرز ایستادن نادرست باعث این درد می‌شود

وضعیت بد ایستادن یا نشستن نیز می‌تواند باعث درد در پشت سر و گردن شما شود. موقعیت بد بدن باعث ایجاد تنش در پشت، شانه‌ها و گردن می‌شود و این تنش ممکن است سردرد ایجاد کند. شما ممکن است احساس درد خفیفی در پایه جمجمه خود احساس کنید.

حقیقت تکان‌دهنده در مورد مضرات وای‌فای

قرار گرفتن در معرض سیگنال‌های وای فای و تلفن همراه می‌تواند توسعه سلولی طبیعی را به ویژه در جنین در حال رشد دچار اختلال کند. این گروه جمعیت بیشترین حساسیت را به اثرات مضر وای فای دارند. امواج وای فای در دسته بندی میدان‌های الکترومغناطیسی ماکروویو قرار دارد و ممکن است کودکان بیش از بزرگسالان میزان بیشتری از این تشعشات را جذب کنند.

کند شدن سوخت و ساز بدن با این اشتباهات/چرا پوست گردن سیاه می‌شود؟/طرز ایستادن نادرست باعث این درد می‌شود/مخربی که استخوان‌ها را پوک می‌کنند! 
چرا پوست گردن سیاه می‌شود؟

پوست گردن، چین و چروک زیادی دارد، به همین خاطر آلودگی و ذرات گرد و غبار به راحتی به گردن شما خواهند چسبید. گردنبند هم در این مورد می‌تواند به انباشت آلودگی در اطراف گردن کمک کند. برای اینکه از جمع شدن آلودگی و سیاهی‌ها در چین‌های گردنتان جلوگیری کنید، باید از پوست گردنتان مراقبت کرده و دائما آن را تمیز کنید.

کند شدن سوخت و ساز بدن با این اشتباهات

یکی از رایج‌ترین اشباهاتی که متابولیسم بدن را کند می‌کند، بیدار شدن خیلی زود در هنگام صبح است. کم خوابی خود عاملی برای افزایش وزن محسوب می‌شود؛ شما حداقل باید هفت ساعت خواب شبانه داشته باشید تا سوخت و ساز بدن تان تنظیم شود.

آنتی بیوتیک سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند

محققان دریافته اند که دارو‌ها به ضرر بدن انسان عمل کنند و در حقیقت سیستم ایمنی بدن انسان را در مقابله با باکتری‌ها تضعیف کنند. 

کند شدن سوخت و ساز بدن با این اشتباهات/چرا پوست گردن سیاه می‌شود؟/طرز ایستادن نادرست باعث این درد می‌شود/مخربی که استخوان‌ها را پوک می‌کنند! 

علل سرفه‌های خشک در کودکان

در افراد عصبی به علت استرس یا هیجان، اضطراب، افسردگی و نیز در افرادی که دچار تیک عصبی هستند، ممکن است سرفه‌های خشک مشاهده شود. البته سرفه این بیماران هنگام خواب ناپدید می‌شود و بیشتر تحت تاثیر فضای نامساعد محیطی رخ می‌دهد.

حرکات کششی نابودکننده دیابت

محققان دریافته اند که داروها به ضرر بدن انسان عمل کنند و در حقیقت سیستم ایمنی بدن انسان را در مقابله با باکتری ها مقاوم می کند، دانشمندان می‌گویند کشش ماهیچه‌ها می‌تواند به اندازه تمرینات ورزشی برای قلب مفید باشد؛ حرکات کششی با بلندتر کردن ماهیچه‌ها به انعطاف‌پذیری مفاصل کمک می‌کند و گستره حرکت مفصل را افزایش می‌دهد.

چرا پوست گردن سیاه می‌شود؟/ کند شدن سوخت و ساز بدن با این اشتباهات رایج/ ایستادن در وضعیت غلط چه عواقبی دارد؟/ مخربی که استخوان‌ها را پوک می‌کند!  

ارسال نظرات
پر بیننده ها