خبرهای داغ:
منابع یمنی از کشته شدن شماری از نظامیان سعودی در پی حملات تلافی‌جویانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۲۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی عملیات نظامی تلافی‌جویانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه متجاوزان و مزدوران آن‌ها طی ساعات گذشته، شماری از نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شده‌اند.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ۴ نظامی سعودی را در روستای قوی در جیزان به ضرب گلوله به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر یک نفر بر نظامی حامل نظامیان سعودی در منطقه واقع بین القرن و روستای قوی در پی حمله موشکی نیروهای یمنی، منهدم شد.

یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع نظامیان سعودی در الکرس، البیت‌الأبیض، و روستای قوی در جیزان را گلوله‌باران کرد.

نیروهای یمنی همچنین مراکز تجمع ارتش سعودی در پایگاه عباسه در نجران را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله گسترده نظامیان سعودی به سمت پایگاه الشبکه در جیزان را دفع کردند که در پی این عملیات شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر محمد الحلحلی یکی از سرکرده‌های گروه‌های مسلح و ۵ تن از همراهانش در پی انهدام خودروی حامل آن‌ها در بخش صراوح در استان مأرب به هلاکت رسیدند. همچنین ۴ فرد مسلح نیز در مناطق مختلفی از مارب به هلاکت رسیدند.

طی ماه‌های گذشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه تجاوز عربستان به این کشور، حملات خود به مواضع متجاوزان و مزدوران آن‌ها در جبهه‌های مختلف را تشدید کردند.

این در حالی است که در ماه سپتامبر، مواضع متجاوزان در نجران، عسیر، و جیزان شاهد بیشترین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بودند که در پی آن خسارات سنگینی به ارتش سعودی و تجهیزات جنگی مختلف آن وارد شد.

در مقابل جنگند‌ه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران نیز هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها