حلقه صالحین شهید بابایی با حضور فرماندهی حجت السلام دشتی و با حضور جانشین پایگاه برادر اعتماد العلما در محل حسینیه امام خمینی پایگاه ابوذر حوزه والعادیات از ناحیه روح الله یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۸۱
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد:حجه الاسلام دشتی در این جلسه ضمن تبریک هفته وحدت، یکی از مهم‌ترین علل موفقیت پیامبر اکرم(ص) در انجام رسالتش را اخلاق پسندیده‌ی آن حضرت برشمرد و گفت: رسول اکرم (ص) در رفتار خود با مردم بسیار نرم خو، ملایم و حلیم و بردبار بود.

وی با اشاره به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران (فَبِما رَحْمَة مِنَ اللّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظّاً غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ ...) در خصوص اخلاق پیامبر اکرم(ص) افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید‌ ای پیامبر به موجب رحمت الهی نسبت به مردم مهربان و نرم شدی و اگر اینگونه نبود و خشن و سنگدل می‌بودى، همه از اطراف تو، پراکنده مى شدند.
وی افزود: اخلاق در نظر رسول اکرم(ص) از چنان اهمیتی برخوردار بود که در پاسخ عثامه در این خصوص، اخلاق را بهترین هدیه‌ی خداوند دانست و بهترین چیزی که به مردم عطا شده، اخلاق خوش است.
ارسال نظرات