خبرهای داغ:
به مناسبت هفته وحدت:

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن بسیج در بوکان

مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی بسیجیان سپاه بوکان که با حضور قاریان و حافظان بسیجی این شهرستان برگزار شد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۸۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این مسابقات که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد بیش از ۴۰نفر از قاریان بسیجی شهرستان بوکان در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان و مفاهیم در مرحله شهرستانی به مدت ۲ روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ عمومی، مفاهیم و حفظ سوره های ملک و واقعه با حضور قاریان و حافظان قرآنی برادران بسیجی شهرستان بوکان اجرا شده است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه بوکان در حاشیه اختتامیه این مسابقات در گفتگو با خبرگزاری بسیج عنوان کرد: این مسابقات از مرحله پایگاهی و حوزه ای اجرا شده و بیش از ۲۰۰ نفر در این مراحل شرکت داشته اند و مرحله شهرستانی نیز با حضور ۵۰ نفر برگزار و در پایان و در هر رشته ۳ نفر به عنوان نفرات برتر از سوی کمیته داوران انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

ماموستا عبدالرحمان شریفی ادامه داد: در پایان این مسابقات و در رشته قرائت کیوان شانازی به مقام اول دست یافت و ایوب حاجی نژاد و واحد حاجی دوم و سوم شدند.

وی افزود: در بخش ترتیل نیز حامد حاجی نژاد اول شد و عبدالباسط زارعی و فردین کاویانپور به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

 ماموستا شریفی ادامه داد: در بخش اذان نیز کیوان شانازی اول شد و بهزاد پرسیاوش دوم شد و فردین سلیمانی نیز مقام سوم را به دست آورد.

این روحانی بوکانی در ادامه بیان کرد: گذشتن از مرحله قرائت به مرحله تلاوت از وظایف هر قاری و حافظ قرآن کریم و وظایف مهم امت اسلامی است که غفلت از این مهم باعث انحراف از مسیر شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله تلاوت، مفاهیم و مضامین آیه شناخته شده و تلاوت کننده آن را در زندگی خود جاری خواهد کرد، یادآور شد: نفرات برتر این مسابقات در کلیه رشته‌ها به مسابقات استانی اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات